TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 02.08.2021 Kategoria: aktywność studencka, Wydział Mechaniczny
Z trzecim miejscem wracają z czeskiego toru Autodrom Most studenci Politechniki Wrocławskiej. W kolejnych zawodach Formuły Student nasz zespół świetnie spisał się w tzw. konkurencjach dynamicznych, w tym tej najtrudniejszej – Endurance.
– Mierzyliśmy w podium i zrealizowaliśmy swój cel – podkreślają studenci z PWR Racing Team, dla których czeskie zawody były już drugimi w tym sezonie. W rozegranym w ostatnich dniach lipca konkursie rywalizowało prawie 20 bolidów spalinowych z dziewięciu europejskich krajów (a w sumie – łącznie z bolidami elektrycznymi i autonomicznymi – kilkadziesiąt pojazdów, także spoza Europy).
Pierwsze dwa miejsca w Formula Student Czech Republic zajęły drużyny gospodarzy – CTU CarTech Prague i TU Brno Racing. Nasi reprezentanci wywalczyli trzecią pozycję.
– To efekt ciężkiej pracy całego zespołu, która przełożyła się na rezultaty w poszczególnych konkurencjach – zaznacza Aleksandra Pośpiech z marketingu zespołu. – W każdej konkurencji dynamicznej, czyli jeździe po torze, byliśmy w czołówce. Wynika to z zarówno bardzo dobrego występu naszych kierowców, jak i świetnego przygotowania auta. Śmiało możemy powiedzieć, że nasz bolid jest jednym z najlepszych w tegorocznej rywalizacji w Formule Student, dzięki czemu tak dobrze radzi sobie podczas jazdy.
Najlepsze rezultaty studenci z Wrocławia osiągnęli w najtrudniejszym z zadań w czasie zawodów – czyli Endurance. Bolid musi w nim jak najszybciej przejechać trasę 22 km, a w międzyczasie zmienia się kierowcę pojazdu. PWR Racing Team ukończyło tę konkurencję na drugim miejscu. Z kolei w tzw. Skid Pad, czyli jeździe po „ósemce” na czas i w teście przyśpieszenia (Acceleration) nasz zespół wywalczył trzecie miejsca.
Studenci mogą też pochwalić się drugim wynikiem w Engineering Design – czyli jednej z konkurencji statycznych, w których uczestnicy zawodów Formuły Student muszą wykazać się wiedzą inżynierską i „obronić” projekt bolidu.
W tym sezonie studenci PWr startują z bolidem spalinowym – RT11. Ich pojazd waży 196 kg i ma 87 koni mechanicznych mocy na kołach. Do 100 km na godzinę rozpędza się w zaledwie trzy sekundy. Więcej o jego konstrukcji i rozwiązaniach, jakie zastosowali studenci w naszym tekście.
Tegoroczne starty PWR Racing Team zaczął trzy tygodnie wcześniej – od zawodów na torze w holenderskim Assen. Ukończył je z dziesiątym miejscem w klasyfikacji generalnej (pechowe zahaczenie o urządzenie mierzące czas w trakcie jednego z przejazdów pozbawiło zespół dużej liczby punktów w jednej z konkurencji).
Teraz przed studentami najważniejsze konkursy. W sierpniu czekają ich wyjazdy na Węgry i do Niemiec. – To najbardziej wymagające zawody w sezonie, w trakcie których będziemy rywalizować ze światową czołówką. Jedziemy tam, by pokazać, że my również należymy do grona najlepszych. Wiemy, na co nas stać i co możemy osiągnąć – zapewnia Aleksandra Pośpiech.
Zespół PWR Racing Team tworzy 80 studentów z kilku wydziałów PWr i innych uczelni Wrocławia. Drużynę wspiera ponad 120 partnerów i sponsorów – firm i instytucji z całej Polski.
Lucyna Róg
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »