TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Politechnika Wrocławska jest uniwersytetem technicznym, kształcącym studentów i doktorantów oraz prowadzącym badania służące rozwojowi nauki i technologii oraz rozwiązywaniu realnych problemów społeczeństwa i gospodarki.
Docelowy model Uczelni zakłada ścisłą interakcję badań i kształcenia prowadzonych w czterech dużych obszarach tematycznych: naukach technicznych, podstawowych, społecznych i humanistycznych oraz naukach o zdrowiu i życiu.
Pełna treść Strategii Politechniki Wrocławskiej
Badając, ucząc i współdziałając inspirujemy i wspieramy rozwój osobowości, które w oparciu o wiedzę i standardy etyczne, wykazując wrażliwość na potrzeby społeczne i globalne wyzwania, z odwagą i odpowiedzialnością kształtują przyszłość.
Jako europejski wielodziedzinowy uniwersytet techniczny, afirmujący wolność, prawdę, ciekawość i radość poznania, prowadzimy interdyscyplinarne kształcenie i badania na miarę oczekiwań społeczeństwa i gospodarki.
Doskonałość – w obszarach kształcenia, badań naukowych i transferu wiedzy oraz rozwoju osobistego członków wspólnoty.
Współdziałanie – rozumiane jako łączenie indywidualnych talentów dla osiągania wspólnego celu, wzajemne wspieranie się w osiąganiu celów indywidualnych i współpracę Uczelni z otoczeniem.
Otwartość – na nowe idee i wyzwania oraz w odniesieniu do członków wspólnoty Uczelni.
Kształcenie – zapewnienie studentom i doktorantom Politechniki Wrocławskiej jak najwyższego poziomu edukacji, przygotowującej ich do roli liderów nowoczesnego społeczeństwa i gospodarki, m.in. przez indywidualizację i umiędzynarodowienie kształcenia oraz unowocześnienie i uatrakcyjnienie jego metod i form.
Badania i innowacje – wzrost wkładu Politechniki Wrocławskiej w rozwój nauki i techniki oraz zapewnienie jej statusu wiodącego ośrodka badawczego, m.in. przez ekspansję na obszar nauk medycznych, rozwój badań interdyscyplinarnych i koncentrację na obszarach priorytetowych:
Współpraca z otoczeniem – tworzenie relacji opartych na współdziałaniu i zapewniających znaczący wpływ Politechniki Wrocławskiej na jej otoczenie, a także budowa prestiżu akademickiego i reputacji uczelni zaangażowanej społecznie, m.in. przez aktywny udział w sojuszu Unite!, rozwój współpracy z gospodarką, budowę środowiska innowacyjnej przedsiębiorczości oraz realizację koncepcji uczelni przedsiębiorczej i za- angażowanej.
Społeczność – rozwój wspólnoty akademickiej pracowników, doktorantów i studentów Politechniki Wrocławskiej, opartej na współdziałaniu, otwartości i szacunku, zaangażowanej w rozwój Uczelni oraz podejmującej wyzwania współczesnego świata, m.in. przez rozwój mechanizmów sprzyjających partycypacji i komunikacji oraz realizację koncepcji uczelni włączającej.
Infrastruktura – zapewnienie Politechnice Wrocławskiej nowoczesnej, zrównoważonej i dostępnej bazy materialnej i technologicznej, wspierającej misję Uczelni i oferującej sprzyjające warunki dla kształcenia i badań oraz rozwoju wspólnoty i współpracy, m.in. przez inwestycje w nowoczesne obiekty dydaktyczne i badawcze oraz cyfryzację kluczowych procesów w Uczelni.
Kształcenie
C1. stworzenie studentom i doktorantom możliwości zdobycia wiedzy i umiejętności oraz zbudowania relacji i pewności siebie, niezbędnych do osiągnięcia sukcesu;
C2. stworzenie środowiska edukacyjnego promującego współpracę, kreatywność i rozwiązywanie problemów;
C3. rozwój oferty dydaktycznej w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby studentów i doktorantów oraz społeczeństwa i gospodarki;
C4. wzmocnienie partnerstw z otoczeniem społecznym i gospodarczym, umożliwiających studentom i doktorantom zdobywanie doświadczeń poza uczelnią i kontakt z najnowszymi technologiami;
C5. rozwój wykwalifikowanej i różnorodnej kadry oraz jej kompetencji dydaktycznych i językowych.
Badania i innowacje
C1. podejmowanie pionierskich i przełomowych badań w kluczowych obszarach nauki i techniki, wytyczających kierunki i przesuwających granice, a tym samym odpowiadających na oczekiwania społeczeństwa i gospodarki;
C2. tworzenie dynamicznego środowiska naukowego, integrującego pracowników i doktorantów z wszystkich dyscyplin oraz włączającego studentów, promującego współpracę, innowacyjność, interdyscyplinarność i doskonałość;
C3. wzmocnienie współpracy międzynarodowej, prowadzące do wzrostu jakości badań, m.in. przez udział w sieciach i programach naukowych;
C4. wzmocnienie partnerstw z otoczeniem gospodarczym, sprzyjających zwiększaniu wpływu i znaczenia prowadzonych badań;
C5. rozwój różnorodnej kadry naukowej oraz jej kompetencji zawodowych, potrzebnych do przełomowych badań i innowacji technologicznych, a także skutecznej komunikacji i odgrywania wiodącej roli w swoich dziedzinach i dyscyplinach.
Współpraca z otoczeniem
C1. wzmocnienie partnerstw z otoczeniem gospodarczym dla wspierania badań i edukacji istotnych dla postępu technicznego oraz rozwoju lokalnej i globalnej gospodarki – m.in. przez wspólne badania i udział partnerów w kształtowaniu oferty dydaktycznej;
C2. wspieranie transferu technologii oraz komercjalizacji wyników badań, a także budowa wokół Uczelni sieci powiązań, wspierających innowacyjną przedsiębiorczość oraz nowe przedsięwzięcia typu start-up lub spin-off, zwłaszcza w obszarze deep tech;
C3. umacnianie roli lidera integrującego wrocławskie środowisko intelektualne;
C4. budowa trwałych relacji w ramach europejskiego sojuszu Unite! oraz z innymi ośrodkami akademickimi, zwłaszcza europejskimi uczelniami technicznymi;
C5. utrwalanie reputacji uczelni odpowiedzialnej i zaangażowanej społecznie.
Społeczność
C1. rozwój wspierającego i integrującego środowiska pracy, promującego satysfakcję oraz rozwój zawodowy pracowników – w szczególności promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym wszystkich pracowników oraz elastyczne zarządzanie podziałem czasu pracy nauczycieli akademickich między badania i kształcenie;
C2. wzmocnienie kultury współdziałania i zaangażowania; budowa społeczności otwartej, związanej wspólnymi wartościami, wzajemnym szacunkiem i relacjami partnerskimi;
C3. rozwój pracy zespołowej i współpracy, również poza strukturami formalnymi Uczelni, wspierających kulturę innowacji i kreatywności;
C4. wspieranie doskonalenia zawodowego i możliwości rozwoju kariery dla nauczycieli akademickich i administracji;
C5. oferowanie studentom i doktorantom możliwości angażowania się w życie Uczelni w kołach i organizacjach, a całej społeczności podczas wspólnych wydarzeń; tworzenie absolwentom możliwości utrzymania związku z Uczelnią i udziału w jej rozwoju.
Infrastruktura
C1. stworzenie przyjaznego, integrującego, dostępnego, zielonego oraz tętniącego życiem kampusu, sprzyjającego rozwojowi osobistemu i budowaniu poczucia przynależności;
C2. rozwój infrastruktury dydaktycznej i studenckiej oraz funkcji edukacyjnych Biblioteki, podnoszących poziom kształcenia oraz komfort studiowania;
C3. rozwój infrastruktury badawczej przyciągającej talenty oraz zwiększającej potencjał do prowadzenia przełomowych badań, podejmowania współpracy i realizacji projektów, zwłaszcza w priorytetowych obszarach badawczych;
C4. rozwój infrastruktury teleinformatycznej oraz stosowanie, nieustannie rozwijającego się, potencjału technologii informatycznych we wszystkich obszarach działalności Uczelni;
C5. uwzględnianie w polityce inwestycyjnej i innych działaniach Uczelni odpowiedzialności za zrównoważony rozwój, środowisko naturalne i klimat, wyrażonych w kluczowych porozumieniach międzynarodowych: Porozumieniu Paryskim, Europejskim Zielonym Ładzie oraz Celach Zrównoważonego Rozwoju.
Wdrażanie strategii będzie polegać na realizacji zdefiniowanych dla każdego obszaru inicjatyw strategicznych.
W ramach inicjatyw powstaną szczegółowe programy strategiczne. Część inicjatyw strategicznych będzie realizowana w ramach projektów lub na podstawie opracowanych dokumentów wewnętrznych Uczelni. Integralną częścią procesu realizacji strategii jest monitorowanie, obejmujące każdy kluczowy obszar działalności Uczelni.
Ewaluacja strategii będzie przeprowadzana w kluczowych momentach jej realizacji oraz po jej zakończeniu. Jej wynikiem może być rekomendacja modyfikacji niniejszej strategii lub opracowania nowej.
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »