TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Premierowy niedosyt RT11

Data: 11.07.2021 Kategoria: aktywność studencka

Nowy bolid studentów PWR Racing Team zadebiutował w zawodach Formuły Student 2021. Na torze w Holandii w osiągnięciu bardzo dobrego wyniku przeszkodził pech. 

Bolid RT11

Pierwsze po pandemicznej przerwie zawody Formuły Student, w których wzięła udział ekipa PWR Racing Teamt rozegrano na torze w holenderskim Assen. W ramach Formula Student Netherlands rywalizowało ponad 50 studenckich ekip z całego świata.

Studenci Politechniki Wrocławskiej ze swoim nowym bolidem RT11 walczyli w kategorii pojazdów spalinowych. - Sukces w całych zawodach był na wyciągnięcie ręki - relacjonowali na swoim profilu na Facebooku członkowie PWR Racing Team. - Jeszcze w trakcie ostatniej konkurencji - Endurance and Efficiency - czasy przejazdów plasowały nas w czołówce.

Niestety w trakcie jazdy pachołek zahaczył o urządzenie. Ten pechowy moment kosztował zespół w tej konkurencji prawie połowę punktów możliwych do zdobycia. Ostatecznie reprezentanci PWr zajęli 10. miejsce w klasyfikacji generalnej. Na pocieszenie zostało im też zwycięstwo w konkurencji Skid Pad (jazda na czas po torze w kształcie „ósemki”), oraz trzecie miejsce w prezentacji biznesowej.

- Wyniki tych zawodów pokazały nam, że nasze auto jest gotowe do rywalizacji z najlepszymi drużynami - cieszą się studenci naszej uczelni, którzy nie próżnują i już się przygotowują do kolejnych startów: na torach w Czechach i na Węgrzech. Sezon zakończą w październiku, zawodami we Włoszech (przeniesionymi z lipca).

Jedenasty pojazd zespołu PWR Racing Team powstawał wyjątkowo, bo z racji pandemiii koronawirusa w dwa lata. RT11 jest bolidem spalinowym. Waży 196 kg i ma 87 koni mechanicznych mocy na kołach. Do 100 km na godzinę rozpędza się w zaledwie trzy sekundy. Jest zbudowany ze stalowej ramy, stanowiącej mocowanie silnika i tylnego zawieszenia, oraz kompozytowego monokoku, wykonanego z włókna węglowego z rdzeniem aluminiowym o strukturze plastra miodu. Bolid jest wyposażony w sieć prawie 100 czujników, niezbędnych do prawidłowej pracy jednostki napędowej oraz monitorowania parametrów samochodu. 

newsletter-promo.png

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję