TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 30.11.2022 Kategoria: konkursy/stypendia, popularyzacja nauki
„Nauka do potęgi” – sześcioodcinkowy serial z naukowcami Politechniki Wrocławskiej – zdobył nagrodę specjalną w konkursie branży reklamowej Kreatura 2022 oraz dwa wyróżnienia. Jury doceniło naszą produkcję za „wyznaczenie najwyższych standardów w jakości komunikacji wizerunkowej uczelni i instytucji naukowych".
Do konkursu złoszono 163 kreacje reklamowe w kilkunastu kategoriach. Prace były oceniane pod kątem oryginalności i innowacyjności pomysłu, a także ponadprzeciętnej jakości wykonania.
Przyglądało się im jury złożone ze specjalistów z branży marketingu, którzy pracują w największych markach na polskim rynku.
Nasz serial zdobył wyróżnienia w kategoriach: Content marketing - Branded content i Film - Wideo w Internecie.
Jury wyjątkowo postanowiło nam przyznać także nagrodę specjalną za "wyznaczanie najwyższych standardów w jakości komunikacji wizerunkowej uczelni i instytucji naukowych".
Nagrodę i wyróżnienia na gali w Warszawie odebrali Katarzyna Kroczak-Knapik, dyrektorka Działu Informacji i Promocji Politechniki Wrocławskiej i Łukasz Śródka, współzałożyciel domu produkcyjnego Camera Nera.
- Jako przedstawiciele świata nauki stale szukamy sposobów, by o skomplikowanych kwestiach mówić w sposób, który będzie zrozumiały dla każdego - podkreśla Katarzyna Kroczak-Knapik. - Cieszymy się, że i tym razem nam się udało. Mamy nadzieję, że takie filmowe odwiedziny w laboratoriach i pracowniach naszych badaczy i badaczek staną się, zwłaszcza dla młodych ludzi, okazją do zachwytu nad technologią i osiągnięciami inżynierów. A kto wie, być może nawet inspiracją, by pójść w ich ślady?
Nagrodę specjalną w konkursie zyskała także Agencja nie do ogarnięcia za kampanię dla Fundacji Avalon "Pełnosprawni w Miłości".
Wśród nominowanych i nagrodzonych były agencje z całej Polski z ich produkcjami dla tak dużych marek jak m.in. BBC Studios, Samsung, Allegro, Carlsberg, Agora, HBO Max czy grupa OLX.
Sześcioodcinkowy miniserial „Nauka do potęgi” swoją premierę miał w listopadzie 2021 r. Jego bohaterami są badaczki i badacze z Politechniki Wrocławskiej, którzy zabrali widzów do swoich laboratoriów i pracowni, by opowiedzieć o projektach, nad jakimi pracują.
Serial wyjaśniał m.in., dlaczego wysyłamy w kosmos laboratoria wielkości termosu, jak w przyszłości będzie wyglądać architektura i w jaki sposób inżynierowie walczą z nowotworami.
Przed kamerą stanęli m.in. prof. Jan Biliszczuk, projektant wrocławskiego Mostu Rędzińskiego, prof. Jan Dziuban, światowej sławy specjalista w zakresie nano- i mikroinżynierii, dr inż. Joanna Bauer, której zespół dostał europejską nagrodę dla innowatorów za badania nad terapią nowotworów piersi czy prof. Rafał Weron, jeden z wiodących światowych ekspertów w dziedzinie prognozowania na rynku energii.
„Nauka do potęgi” spotkała się z dużym zainteresowaniem widzów, a także została doceniona w środowisku akademickim i branży marketingowej. Serial zdobył główną nagrodę w konkursie Genius Universitatis za najlepszą kampanię wideo online. Doceniono go także nominacjami w konkursach Grand Video Awards oraz Golden Arrow.
lucy
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »