TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Bolid PWR Racing Team najszybszy w Niemczech. Zwyciężył w teście przyspieszenia

Data: 16.08.2016 Kategoria: aktywność studencka

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Spośród 73 bolidów spalinowych startujących w weekend w zawodach Formuły Student w Niemczech tylko jeden uzyskał wynik poniżej czterech sekund na dystansie 75 m. Z czasem 3,97 sek. studenci Politechniki Wrocławskiej zapewnili sobie zwycięstwo w konkurencji Acceleration


bolid_niemcy_2016.jpg

Zespół PWR Racing Team po raz pierwszy zwyciężył w Acceleration, czyli teście przyspieszenia, polegającym na jak najszybszym pokonaniu dystansu 75 metrów. Czas 3,97 sek. w bolidzie RT07 osiągnął kierowca Kamil Połowczuk. – Długo czekaliśmy na ten sukces, będąc wiele razy tylko o krok od zwycięstwa – podkreślają studenci z PWR Racing Team. – Spełniło się nasze marzenie, na które pracowaliśmy od początku istnienia zespołu. Acceleration od zawsze było naszą sztandarową konkurencją, ale często brakowało nam zaledwie kilku setnych sekundy do zwycięstwa.

W klasyfikacji ogólnej studenci z Politechniki Wrocławskiej zajęli jednak dopiero 26. miejsce - mimo dobrych lokat w kilku innych konkurencjach (m.in. ósmej w Design Event, czyli prezentacji konstrukcyjnej bolidu i 19. miejsca w Skid Padzie, czyli przejeździe po torze w kształcie ósemki). O ich ostatecznym wyniku zadecydował pech. W konkurencji Endurance (wyścig wytrzymałościowy na dystansie 22 km) awarii uległ wyłącznik bezpieczeństwa w bolidzie studentów PWr i auto nie przeszło kontroli technicznej po wyścigu.

0DVRXPBwBfwctBkRo,bolid_niemcy_2016_2.jp

Zespół zdobył też trzecie miejsce w konkurencji specjalnej „Best Systems Engineering”, organizowanej przez firmę Schaeffler Group. To jedna z sześciu specjalnych nagród przyznawanych co roku na zawodach Formula Student Germany. Zespoły musiały wysłać zgłoszenie jeszcze przed zawodami, a zadanie konkursowe polegało m.in. na opisaniu sposobów współdziałania poszczególnych systemów w bolidzie, ich wzajemnych interakcji, zarządzania nimi oraz planowania kosztów i czasu poświęcanego na poszczególne zadania.

Zawody w Niemczech, rozgrywane na torze na torze Hockenheimring, były trzecimi, w jakich wystartowali w tym sezonie studenci z Politechniki Wrocławskiej. Uczestniczyło w nich 116 najlepszych teamów z całego świata, w tym 73 z bolidami spalinowymi. Zwyciężyła reprezentacja Uniwersytetu Technicznego w Monachium, przed studentami z Uniwersytetu w Stuttgarcie i Uniwersytetu Technicznego w Graz.

Z poprzednich zawodów – w Wielkiej Brytanii i w Czechach – studenci z PWR Racing Team powrócili z piątymi miejscami w klasyfikacji generalnej.

lucy

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję