TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 26.05.2025 Kategoria: aktualności ogólne, konkursy/stypendia, nauka/badania/innowacje, Wydział Zarządzania
Dr Elżbieta Jasińska z Wydziału Zarządzania została laureatką pierwszej w tym roku edycji programu Miniatura.
Jest tu już dziewiąta edycja konkursu organizowanego przez Narodowe Centrum Nauki. Tym razem granty w łącznej wysokości ponad 2 mln zł otrzymały 54 osoby z całego kraju. Pieniądze mogą zostać przeznaczone na badania wstępne, kwerendy oraz wyjazdy badawcze i konsultacyjne. Tematyka może być dowolna, jednak musi się mieścić w obszarze badań podstawowych.
W konkursie mogą brać udział osoby ze stopniem doktora uzyskanym nie wcześniej niż w 2013 roku, które nie były dotąd laureatami konkursów grantowych NCN. Miniatura wspiera działania naukowe prowadzące do przygotowania założeń projektu badawczego, który zostanie złożony w konkursach NCN lub innych konkursach ogólnokrajowych i międzynarodowych.
Jedyną laureatką konkursu z Politechniki Wrocławskiej w tej edycji została dr Elżbieta Jasińska z Katedry Badań Operacyjnych i Inteligencji Biznesowej, która na projekt „Analiza instytucji edukacyjnych pod względem realizacji celów zrównoważonego rozwoju podczas prowadzenia badań dotyczących OZE z wykorzystaniem standardów społecznej odpowiedzialności biznesu” otrzymała niemal 17 tys. zł.
W ramach badań chce ona zdiagnozować i ocenić świadomość pracowników laboratoriów w zakresie działań związanych ze źródłami odnawialnymi oraz ustalić czy działania te są podejmowane świadomie, czy też wynikają z realizacji innych celów laboratoriów.
– W następnym kroku przeanalizowany i opisany zostanie wpływ działań podejmowanych przez poszczególne laboratoria na społeczność akademicką oraz inne jednostki naukowe – wyjaśnia dr Jasińska.
Projekt skupia się na zidentyfikowaniu praktyk, które przynoszą największe korzyści w kontekście zrównoważonego rozwoju, oraz opracowaniu zaleceń dotyczących przyszłych działań, które powinny być podejmowane w sposób bardziej świadomy. Jeśli w trakcie realizacji projektu zostaną wykryte praktyki, które nie są korzystne dla zrównoważonego rozwoju, instytucje edukacyjne powinny zastanowić się nad zaprzestaniem ich stosowania.
Pełna lista laureatów i laureatek jest dostępna na stronie NCN.
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »