TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Oto najnowszy bolid PWR Racing Team – RT13e [ZDJĘCIA, WIDEO]

Data: 02.06.2023 Kategoria: aktywność studencka, Wydział Mechaniczny

Premiera bolidu

Najnowsza konstrukcja PWR Racing Team wkrótce wystartuje na zawodach Formuły Student we Włoszech, w Czechach, na Węgrzech i w Polsce – na pierwszym takim konkursie organizowanym w naszym kraju. Bolid jest elektryczny i z systemami jazdy autonomicznej. W piątek miał swoją oficjalną premierę w kampusie uczelni.

Bolid– Prace nad bolidem zaczęliśmy już we wrześniu, oceniliśmy rozwiązania wykorzystane w budowie RT12e, aby ulepszyć je przy designie RT13e. Przeprowadziliśmy następnie symulację zaprojektowanych elementów i przeszliśmy do etapu wykonawstwa, który trwał aż do dnia premiery – opowiada Zuzanna Ignaszak, liderka działu marketingu w zespole.

RT13e rozpędza się do 100 km/h w cztery sekundy i ma maksymalną moc silników 2x52kW, czyli 141 koni mechanicznych. Waży około 245 kg – zespół czeka jeszcze na oficjalne ważenie.

Jego silniki elektryczne – zamontowane bezpośrednio w kołach – to autorski projekt naszych studentów. Pojazd jest wyposażony w system awaryjnego hamowania o czasie reakcji poniżej 200 milisekund oraz w nowy czujnik LIDAR, który ma osiem razy więcej wiązek i działa w technologii solid-state.

Bolid ma też ulepszony projekt akumulatora, składającego się z 384 ogniw i jest o 15 kg lżejszy od zeszłorocznego projektu. Napięcie maksymalne baterii jego baterii to 537,6 V.

Wyróżnia go też w pełni konfigurowalna kierownica z dostępem do odczytu wszystkich czujników i komunikatów telemetrii.

W piątek bolid miał swoją oficjalną premierę w auli gmachu głównego. Uczestniczyły w niej władze uczelni, przedstawiciele wydziałów, sponsorzy i inni zaproszeni goście.

Bolid– Po miesiącach żmudnej pracy doprowadziliście ten wielki projekt do końca. I zrobiliście to po raz kolejny. Jestem z was dumny, bo PWR Racing Team wywodzi się, tak jak ja, z Wydziału Mechanicznego, ale przede wszystkim jest grupą interdyscyplinarną, której członkowie pochodzą z wielu wydziałów. Gratuluję i wielkie słowa uznania dla całego zespołu – chwalił zespół dr inż. Piotr Górski, prorektor ds. studenckich Politechniki Wrocławskiej.

PWR Racing Team podkreśla, że na ten sezon stawia sobie bardzo konkretny i ambitny cel: pierwsze miejsce w klasie elektrycznej wśród polskich zespołów Formuły Student.

– Chcemy także przejść pełną inspekcję techniczną, 8-etapową w przypadku bolidu elektrycznego i 10-etapową przy starcie w kategorii autonomicznej, co jest sporym wyzwaniem, gdyż jest ona o wiele dłuższa i bardziej skomplikowana niż w przypadku pojazdów spalinowych – dodaje Zuzanna Ignaszak.

Prace nad bolidemPierwsze zawody, na których wystartują nasi studenci, odbędą się w terminie 12-16 lipca we Włoszech.

PWR Racing Team to studencki zespół wyścigowy z Politechniki Wrocławskiej i koło naukowe – jedno ze strategicznych na naszej uczelni. Od ponad dekady każdego roku samodzielnie projektuje i buduje bolidy klasy Formuła Student, z którymi bierze udział w międzynarodowych zawodach odbywających się na czołowych torach wyścigowych w Europie i na świecie (m.in. na obiektach znanych z serii F1 – Hungaroring, Hockenheimring czy Silverstone).

Studenci na swoim koncie mają już 14 zbudowanych bolidów – 12 spalinowych i dwa elektryczne z systemami jazdy autonomicznej.

kampaniapwr_2023_baner_750_x100_1.jpg

Obecnie zespół tworzy około 80 studentów – nie tylko z Wydziału Mechanicznego, ale także innych wydziałów uczelni.

lucy

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję