TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 02.06.2023 Kategoria: aktywność studencka, Wydział Mechaniczny
Najnowsza konstrukcja PWR Racing Team wkrótce wystartuje na zawodach Formuły Student we Włoszech, w Czechach, na Węgrzech i w Polsce – na pierwszym takim konkursie organizowanym w naszym kraju. Bolid jest elektryczny i z systemami jazdy autonomicznej. W piątek miał swoją oficjalną premierę w kampusie uczelni.
– Prace nad bolidem zaczęliśmy już we wrześniu, oceniliśmy rozwiązania wykorzystane w budowie RT12e, aby ulepszyć je przy designie RT13e. Przeprowadziliśmy następnie symulację zaprojektowanych elementów i przeszliśmy do etapu wykonawstwa, który trwał aż do dnia premiery – opowiada Zuzanna Ignaszak, liderka działu marketingu w zespole.
RT13e rozpędza się do 100 km/h w cztery sekundy i ma maksymalną moc silników 2x52kW, czyli 141 koni mechanicznych. Waży około 245 kg – zespół czeka jeszcze na oficjalne ważenie.
Jego silniki elektryczne – zamontowane bezpośrednio w kołach – to autorski projekt naszych studentów. Pojazd jest wyposażony w system awaryjnego hamowania o czasie reakcji poniżej 200 milisekund oraz w nowy czujnik LIDAR, który ma osiem razy więcej wiązek i działa w technologii solid-state.
Bolid ma też ulepszony projekt akumulatora, składającego się z 384 ogniw i jest o 15 kg lżejszy od zeszłorocznego projektu. Napięcie maksymalne baterii jego baterii to 537,6 V.
Wyróżnia go też w pełni konfigurowalna kierownica z dostępem do odczytu wszystkich czujników i komunikatów telemetrii.
W piątek bolid miał swoją oficjalną premierę w auli gmachu głównego. Uczestniczyły w niej władze uczelni, przedstawiciele wydziałów, sponsorzy i inni zaproszeni goście.
– Po miesiącach żmudnej pracy doprowadziliście ten wielki projekt do końca. I zrobiliście to po raz kolejny. Jestem z was dumny, bo PWR Racing Team wywodzi się, tak jak ja, z Wydziału Mechanicznego, ale przede wszystkim jest grupą interdyscyplinarną, której członkowie pochodzą z wielu wydziałów. Gratuluję i wielkie słowa uznania dla całego zespołu – chwalił zespół dr inż. Piotr Górski, prorektor ds. studenckich Politechniki Wrocławskiej.
PWR Racing Team podkreśla, że na ten sezon stawia sobie bardzo konkretny i ambitny cel: pierwsze miejsce w klasie elektrycznej wśród polskich zespołów Formuły Student.
– Chcemy także przejść pełną inspekcję techniczną, 8-etapową w przypadku bolidu elektrycznego i 10-etapową przy starcie w kategorii autonomicznej, co jest sporym wyzwaniem, gdyż jest ona o wiele dłuższa i bardziej skomplikowana niż w przypadku pojazdów spalinowych – dodaje Zuzanna Ignaszak.
Pierwsze zawody, na których wystartują nasi studenci, odbędą się w terminie 12-16 lipca we Włoszech.
PWR Racing Team to studencki zespół wyścigowy z Politechniki Wrocławskiej i koło naukowe – jedno ze strategicznych na naszej uczelni. Od ponad dekady każdego roku samodzielnie projektuje i buduje bolidy klasy Formuła Student, z którymi bierze udział w międzynarodowych zawodach odbywających się na czołowych torach wyścigowych w Europie i na świecie (m.in. na obiektach znanych z serii F1 – Hungaroring, Hockenheimring czy Silverstone).
Studenci na swoim koncie mają już 14 zbudowanych bolidów – 12 spalinowych i dwa elektryczne z systemami jazdy autonomicznej.
Obecnie zespół tworzy około 80 studentów – nie tylko z Wydziału Mechanicznego, ale także innych wydziałów uczelni.
lucy
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »