TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 14.12.2023 Kategoria: aktualności ogólne, aktywność studencka, Wydział Informatyki i Telekomunikacji
Projekt klasyfikatora znudzenia opracowany przez studentów z Koła Naukowego Neuron zajął drugie miejsce w kategorii software w hackathonie organizowanym przez NeuroTechX. W konkursie wzięło udział wzięło ponad 1 000 osób z 55 państw.
NTX Hackathon to wydarzenie organizowane dla pasjonatów neurotechnologii. Konkurs odbył się w formie hybrydowej – można w nim było uczestniczyć zdalnie przez platformę Discord oraz stacjonarnie. Uczestnicy mieli do wyboru następujące lokalizacje: Paryż, Zurych, Delhi, Kharagpur, Brasilia, Buenos Aires, Londyn czy Wiedeń – do którego pojechał zespół z Wydziału Informatyki i Telekomunikacji.
Uczestnicy hackathonu szukali rozwiązań z dziedziny etyki, sprzętu, analizy danych i oprogramowania, a na przygotowanie swojego projektu mieli 24 godziny. W wydarzeniu wzięło udział ponad 1 000 osób z 55 państw.
Wśród nich znalazł się także zespół złożony ze studentów kierunku informatyka stosowana na W4 – Pawła Dzikiewicza, Tomasza Koralewskiego, Jakuba Nera i Adama Pawłowskiego. Opracowali oni klasyfikator znudzenia na bazie metody Support Vector Machine, a cały projekt nazwali „Bore No More".
Pierwszym krokiem było stworzenie trzech wersji popularnej gry Tetris. Dwie pierwsze, ekstremalnie nudna i dynamiczna, pozwoliły zebrać dane potrzebne do wytrenowania modelu, a trzecia agregowała wytrenowany model, dzięki czemu rozgrywka dostosowywała się do poziomu znudzenia gracza.
Opracowane rozwiązanie wykorzystuje moc urządzenia Unicorn Hybrid Black do zbierania danych i tworzenia klasyfikatora stanu znudzenia. Klasyfikator ocenia poziom zaangażowania użytkownika, umożliwiając dostosowanie i ulepszanie funkcji aplikacji, aby bardziej one odpowiadały potrzebom danej osoby. Zespół przeprowadził testy, używając zmodyfikowanej gry Tetris, gdzie prędkość spadających bloków była dostosowywana w oparciu o poziom nudy gracza.
Jak się okazało – zmodyfikowana rozgrywka Tetrisa okazała się bardziej angażująca. Gracz stawał się zainteresowanym przez dłuższy czas. Ponadto nie był wymagany jego świadomy wysiłek. Projekt „Bore No More" zapewnił zespołowi drugie miejsce na świecie w kategorii software.
– Sam hackathon wzbogacił nas nie tylko o urządzenie Unicorn Hybrid Black, czyli nagrodę za drugie miejsce, ale także o nowe znajomości z branży neurotechnologii. Ułatwi to nawiązanie współpracy przy ciekawych projektach oraz umożliwi uzyskanie wsparcia merytorycznego – mówi Marta Kuchciak, wiceprezes KN Neuron.
Koło Naukowe Neuron działa na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji, a zespół składa się z programistów i osób zainteresowanych neuroinformatyką. Studenci pracują z interfejsami mózg-komputer, za pomocą których zbierają informacje o aktywności mózgowej w celu dalszego ich przetwarzania. Na tej podstawie przygotowują modele sztucznej inteligencji i wykorzystują je w różnego rodzaju aplikacjach.
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »