TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 14.08.2018 Kategoria: aktywność studencka, konkursy/stypendia
Na torze w Hockenheim zakończyła się najbardziej prestiżowa runda zawodów Formuły Student. W gronie najlepszych ponownie zagościli studenci PWR. Ich bolid zajął 13. miejsce i jednocześnie zgromadził najwięcej punktów w historii występów w Niemczech
Po sukcesach w dwóch pierwszych tegorocznych startach we Włoszech (3. miejsce) i Czechach (2. miejsce) członkowie ekipy PWR Racing Team przyjechali do Niemiec. Na tamtejszym słynnym torze Formuły 1, czyli Hockenheimring, pojawiły się najsilniejsze drużyny z całego świata. Łącznie w trzech klasach rywalizowało 115 teamów. Bolid z Wrocławia mierzył się w klasyfikacji pojazdów z silnikiem spalinowym (58 ekip).
W trakcie pięciodniowych zmagań naszym studentom nie brakowało przygód. Najpierw jednak bolid RT09 pomyślnie przebrnął przez kontrolę techniczną, a zespół przez konkurencje statyczne, czyli prezentację biznesową, ocenę kosztów oraz konstrukcji pojazdu. W tej części zawodów najwięcej punktów udało się wywalczyć w tej ostatniej konkurencji (13. miejsce), dobrze wypadła także prezentacja biznesowa (16. miejsce), a nieco gorzej niż zwykle kosztorys (30. miejsce).
Następne dni to już rozstrzygnięcia bezpośrednio na torze, czyli Skid Pad, test przyspieszenia czy wyścig główny. Wcześniej jednak okazało się, że podczas testów awarii uległo zawieszenie bolidu RT09. Z pomocą pospieszyły niemieckie i austriackie zespoły, które pożyczyły naszym studentom niezbędne części. - Pracowaliśmy aż do zamknięcia pitów w czwartek, aby nasz bolid był gotowy do konkurencji dynamicznych w piątek – opowiadali członkowie PWR Racing Team. – Bez pomocy kolegów z Niemiec i Austrii nie udałoby nam się naprawić RT09.
Ostatecznie wszystko skończyło się dobrze i bolid z PWR stanął na starcie konkurencji dynamicznych, gdzie zaprezentował się naprawdę dobrze. Najlepszą lokatę udało się wywalczyć oczywiście w teście na przyspieszenie, w którym z rezultatem 3,991 s PWR Racing Team zajął 6. pozycję. Oprócz tego studenci z Wrocławia wywalczyli 11. miejsce w Autocrossie (jak najszybsze pokonanie jednego okrążenia toru), 17. w Endurance, czyli wyścigu głównym na dystansie 23 okrążeń, 14. w ocenie wydajności pojazdu oraz 26. w Skid Padzie (jeździe po torze w kształcie cyfry 8). Łącznie dało to rekordowe w historii dotychczasowych startów 648,64 punktów i trzynastą lokatę w klasyfikacji generalnej zawodów. W imprezie z dorobkiem 888,60 punktów zwyciężyli przedstawiciele Uniwersytetu w Stuttgarcie.
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »