TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Bolid PWR Racing Team najszybszy we Włoszech

Data: 16.07.2018 Kategoria: aktualności ogólne, aktywność studencka

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Zwycięstwo w teście przyspieszenia, trzecie miejsce w prezentacji biznesowej i ostatecznie trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej – to znakomite wyniki zespołu PWR Racing Team w zawodach Formuły Student, które w niedzielę zakończyły się we Włoszech

studenci_pwr_racing_team_podczas_zawodow_we_wloszech_1.jpgO zwycięstwo na torze Riccardo Palettiego we włoskim Varano walczyło 47 zespołów, a tytułu bronili studenci z Politechniki Wrocławskiej, którzy przed rokiem ze swoim bolidem RT08 zwyciężyli w klasyfikacji generalnej z przewagą ponad czterdziestu punktów nad drugą w tabeli ekipą Politechniki z Mediolanu.

Pod koniec maja młodzi inżynierowie zaprezentowali swoją nową konstrukcję bolidu RT09, który jest rozwinięciem poprzedniego, bardzo udanego modelu. Lżejszy, bardziej ergonomiczny, z oryginalnymi rozwiązaniami i mocniejszym silnikiem dawał nadzieję na walkę o podium. Jak się okazało słusznie.

Zawody we Włoszech rozpoczęły się 11 lipca, a pierwsze zespoły pojawił się na torze wcześnie rano. – Bardzo szybko rozstawiliśmy się na naszym stoisku na torze i przygotowaliśmy bolid do inspekcji technicznej. Jako zwycięzcy zeszłorocznej edycji zawodów mogliśmy wziąć w niej udział wcześniej niż inne zespoły. Wszystko poszło pomyślnie i wszystkie poszczególne etapy udało nam się przejść bez problemów – mówiła Anna Mycek, liderka działu marketingu i zarządzania PWR Racing Team.

studenci_pwr_racing_team_podczas_zawodow_we_wloszech_6.jpgRywalizacja tradycyjnie już rozpoczęła się od konkurencji statycznych – prezentacji biznesowej oraz Design Event, czyli prezentacji konstrukcyjnej bolidu. Pokaz biznesowy PWR Racing Team został oceniony bardzo wysoko i nasz zespół zajął trzecie miejsce, tracąc do zwycięskiej ekipy Uniwersytetu Technicznego w Graz zaledwie 1,5 pkt. W Design Event studenci uplasowali się na siódmym miejscu.  

W sobotę i niedzielę przyszedł czas na rywalizację na torze. Bolidy oceniane były w następujących konkurencjach dynamicznych – Acceleration (test przyspieszenia na dystansie 75 metrów), Skidpad (jazda na czas po torze w kształcie „ósemki”), Autocross (pokonanie na czas jednego okrążenia toru), Endurance (wyścig główny) i Efficiency (ocena wydajność pojazdu).

RT09 z czasem 3,69 sekundy okazał się najlepszy w teście przyspieszenia. Z wynikiem 54,46 sekund bolid zajął szóste miejsce w kategorii na najszybsze pokonanie jednego okrążenia toru i uplasował się na czwartej pozycji w kategorii Endurance i Efficiency. Niestety w kategorii Skidpad naszym studentom nie poszło już tak dobrze i zajęli w niej siedemnaste miejsce.

studenci_pwr_racing_team_podczas_zawodow_we_wloszech_11.jpgOstatecznie zespół PWR Racing Team zdobył 805,169 pkt i znalazł się na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej pojazdów z silnikiem spalinowym. Na drugim miejscu sklasyfikowano niemiecką drużynę Uniwersytetu Erlangen-Nuremberg (819,414 pkt), a na najwyższym stopniu podium stanęli konstruktorzy z austriackiego Uniwersytetu Technicznego w Graz (908,070 pkt).

Naszych studentów czekają w tym sezonie jeszcze dwa starty – w Czechach (31 lipca-4 sierpnia) i w Niemczech (6-12 sierpnia). 

Pełne wyniki zawodów we Włoszech można znaleźć na stronie organizatora.

Więcej informacji o kolejnych startach PWR Racing Team można znaleźć na Facebooku.

Formuła Student to międzynarodowe zawody inżynierskie, w których rywalizują studenckie zespoły z całego świata. Uczestnicy zawodów muszą zaprojektować bolid, zbudować go i osiągnąć nim jak najlepsze wyniki na torze, a także przedstawić koncepcję biznesową swojego pojazdu.

Zespół PWR Racing Team jest pierwszą polską drużyną, która zaczęła rywalizować w tych zawodach. W 2009 r. studenci Politechniki Wrocławskiej zadebiutowali na wyścigach w Wielkiej Brytanii, prezentując wirtualny model bolidu, a od 2010 r. regularnie budują pojazdy i startują nimi na torach w Europie i USA.

mic

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję