TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 07.06.2019 Kategoria: aktualności ogólne, rekrutacja
Trwa rekrutacja do Akademickiego Liceum Politechniki Wrocławskiej. W przyszłym roku szkolnym placówka utworzy cztery klasy dla absolwentów gimnazjum oraz trzy klasy dla uczniów kończących naukę w ośmioletnich szkołach podstawowych.
Działające od pięciu lat Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Wrocławskiej od samego początku cieszy się dużą popularnością nie tylko wśród młodych wrocławian, lecz także młodzieży z całego regionu.
W tegorocznym Rankingu Liceów i Techników 2019 opublikowanym przez Fundację Edukacyjną Perspektywy nasza szkoła została sklasyfikowana na trzecim miejscu na Dolnym Śląsku, otrzymując jednocześnie honorowy tytuł „Złotej Szkoły 2019”.
Obecnie prowadzona jest rekrutacja, która w związku z reformą edukacji ma jednak całkiem nową formułę. W roku szkolnym 2019/2020 uruchomione zostaną cztery klasy w ramach trzyletniego liceum dla uczniów, którzy ukończyli gimnazjum oraz trzy klasy czteroletniego liceum, dla absolwentów ośmioletnich szkół podstawowych. W każdej klasie uczyć się będzie 28 osób.
– Nie mieliśmy możliwości utworzenia większej liczby klas ze względu na brak miejsca w budynku, ale dzięki temu wiemy już, że lekcje na pewno nie będą prowadzone w systemie zmianowym. W sumie podział ten uzupełnia nam brak zlikwidowanych klas gimnazjalnych, a liczba uczniów zwiększy się tylko nieznacznie – mówi Agata Roman, dyrektor szkoły.
Program nauczania we wszystkich klasach nastawiony będzie na zainteresowanie przedmiotami ścisłymi i nowoczesnymi technologiami. Dla uczniów szczególnie zainteresowanych rozwojem w kierunku przedmiotów ścisłych szkoła oferuje wybór dodatkowych zajęć z matematyki, fizyki, informatyki, chemii.
Nauka w liceum jest bezpłatna, a nabór prowadzony jest na zasadach szkoły publicznej, choć szkoła znajduje się w osobnym systemie rekrutacji.
Więcej informacji oraz terminarz rekrutacyjny można znaleźć na stronie.
Warto zaznaczyć, że dotychczas klasy w trzyletnim liceum nie były profilowane. Młodzi ludzie rozpoczynający naukę w szkole średniej wybierali rozszerzenie z takich przedmiotów jak matematyka, fizyka, chemia, geografia i informatyka. Od drugiej klasy uczniowie spotykali się więc na zajęciach w grupach, ale niekoniecznie w ramach jednej klasy.
– System czteroletni stwarza natomiast zupełnie inną sytuację i możliwości podziału godzin. Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów zdecydowaliśmy o profilowaniu klas. Planowane jest utworzenie klas o profilu „Mat-science”, matematyczno-fizycznym oraz matematyczno-informatycznym – wyjaśnia dyrektor.
Profil „Mat-science” ma być klasą elitarną, do której trafią uczniowie mający mocno ukierunkowane zainteresowania. W trakcie nauki będą oni mieli dodatkowe zajęcia przygotowujące do udziału w olimpiadach, zostaną zaangażowani w różnego rodzaju projekty powiązane m.in. z badaniami prowadzonymi na Politechnice Wrocławskiej.
Dodatkowo każdy uczeń tej klasy będzie także podlegał tutoringowi naukowemu. Zadaniem tutorów będzie nie tylko wskazanie uczniowi kierunku rozwoju w nauce, lecz także zrozumienie jego problemów i wsparcie w podejmowanych działaniach.
– Docelowo wszyscy nauczyciele będą odpowiednio przeszkoleni, bowiem umiejętności związane z komunikacją są obecnie niezbędne w pracy z uczniami. Ma to także przygotować młodych ludzi do tego, co czeka ich po maturze, bo my de facto przygotowujemy uczniów do studiowania – zaznacza Agata Roman.
Podział na klasy poprzedzą indywidualne rozmowy z uczniami na temat ich zainteresowań, planów i ambicji. Oczywiście możliwość realizacji dodatkowych projektów naukowych czy opieka tutora będzie dostępna dla wszystkich uczniów, ale w klasie „Mat-science” działania te będą realizowane na nieco innym poziomie.
Na co dzień zajęcia z fizyki i chemii na poziomie rozszerzonym prowadzone są w laboratoriach na Wydziale Podstawowych Problemów Techniki oraz Wydziale Chemicznym we współpracy z wykładowcami.
– Ta współpraca będzie w dalszym ciągu kontynuowana. Chcemy także rozszerzyć formułę wykładów skierowanych do uczniów i włączyć w nie czołowych wykładowców Politechniki Wrocławskiej– zapowiada dyrektor.
Szkoła organizuje również zajęcia fakultatywne przygotowujące do różnego rodzaju obozów i konkursów naukowych oraz olimpiad przedmiotowych, w których uczniowie odnoszą duże sukcesy.
Może się pochwalić m.in. czołowymi miejscami na Olimpiadzie Lingwistyki Matematycznej, Olimpiadzie Fizycznej, Olimpiadzie Informatycznej, Olimpiadzie Matematycznej, Olimpiadzie Matematycznej Juniorów czy Olimpiadzie Wiedzy Technicznej. Aż szesnastu uczniów awansowało do II etapu Olimpiady Matematycznej, a siedmiu zostało laureatami konkursu „zDolnyŚlązak Gimnazjalista”.
Z kolei zespół młodych konstruktorów zakwalifikował się do tegorocznego finału IV Edycji Ogólnopolskiego Konkursu CanSat, w którym zadaniem uczestników było samodzielne skonstruowanie minisatelity i prowadzenia za jego pomocą badań naukowych.
Pod koniec kwietnia uczniowie testowali swoją sondę na poligonie w Nowej Dębie i zdobyli wyróżnienie za podejście naukowe. Kiedy bowiem okazało się, że posiadane na wyposażeniu termometry są nieprzydatne do wykonania zaplanowanego zadania, zaprojektowali system do pomiaru temperatury powietrza za pomocą ultradźwięków.
– Młodzież, która przychodzi do naszej szkoły, jest niezwykle ambitna, a przy tym pracowita. Młodzi ludzie startują w bardzo wielu konkursach, których różnorodność i przekrój przedmiotowy są ogromne. Przygotowania do bardzo trudnych olimpiad licealnych wymagają ogromnego wysiłku i samozaparcia, ale nasi nauczyciele zawsze im w tym pomagają – podkreśla dyrektor.
W szkole nie brakuje także zajęć pozalekcyjnych i warsztatów. Dostępne są m.in. warsztaty z robotyki, fotografii, rysunku i malarstwa, zajęcia z szachów japońskich (shogi), brydża sportowego i programowania w różnych językach.
Jedną z największych atrakcji był bez wątpienia udział w Dolnośląskiej Szkole pod Żaglami. W grudniu 2018 r. wzięło w niej udział trzynastu naszych uczniów, którzy spędzili cztery tygodnie na Morzu Śródziemnym na pokładzie statku Pogoria. Trasa rejsu wiodła z portu Civitavecchia we Włoszech, poprzez Maltę, Wyspy Greckie, do Rodos i z powrotem. Nasza szkoła została na stałe wpisana do tego programu, a kolejna wyprawa planowana jest na styczeń 2020 r. Więcej o rejsie na stronie.
mic
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »