TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Niezwykłe umysły na Politechnice Wrocławskiej

Data: 22.06.2016 Kategoria: życie uczelni

Szymon Wróbel z Liceum Ogólnokształcącego nr XII we Wrocławiu zajął pierwsze miejsce w „Lidze Niezwykłych Umysłów”. To projekt, który przez ostatnie trzy miesiące był realizowany w jedenastu wrocławskich szkołach ponadgimnazjalnych. Patronat nad inicjatywą objęła Politechnika Wrocławska

„Liga Niezwykłych Umysłów” jest projektem nauki programowania komputerów stworzonym przez specjalistów z branży IT i przeznaczonym dla młodzieży od lat 14. Uczniowie mają do dyspozycji internetową platformę do nauki programowania wraz z kompletnymi kursami współczesnych języków programowania i systemów operacyjnych z elementami grywalizacji, rywalizacji i kooperacji.

– Projekt jest skierowany do młodych ludzi, którzy mają zdolności matematyczne i chcą spróbować swoich sił w świecie programowania. Udział mogły w nim wziąć zarówno te osoby, które postawiły już pierwsze kroki w tej dziedzinie, jak również te, które z programowaniem jeszcze się nie spotkały – mówi koordynator programu Wojciech Majeran.

Od rozpoczęcia testów w kwietniu 2016 r. w ciągu zaledwie dwóch tygodni założono ponad 250 kont, a uczniowie wykonali ponad 14,5 tys. kompilacji swoich programów i zaliczyli blisko 5 tys. zadań. W czerwcu przeprowadzono egzamin z „Podstaw C++”, a podczas środowego spotkania osoby, które zdały test, otrzymały certyfikaty. W sumie do egzaminu przystąpiło 25 osób, a certyfikaty zdobyło ośmiu uczniów.

Pierwsze miejsce w ligowym rankingu zajął Szymon Wróbel z Liceum Ogólnokształcącego nr XII we Wrocławiu. – Programowaniem interesuję się od dłuższego czasu, dlatego gdy zobaczyłem w szkole informację o lidze, zgłosiłem się bez wahania. Nie spodziewałem się, że uda mi się zająć tak wysokie miejsce, tym bardziej, że niektóre zadania były naprawdę wymagające. Warto było wziąć udział, bo dzięki temu miałem okazję do usystematyzowania swojej wiedzy – mówił tegoroczny maturzysta, który chce kontynuować naukę na Politechnice Wrocławskiej.

Platforma to także świetne narzędzie pracy dydaktycznej dla nauczycieli informatyki w klasach o profilu informatyczno-matematycznym. Dzięki prowadzeniu zajęć zgodnie z wyznacznikami „Ligi Niezwykłych Umysłów” nauczyciel łatwo monitoruje postępy uczniów i ocenia wykonywane przez nich zadania.

– Obecnie mamy ogromne zapotrzebowanie na tego rodzaju działania. Młodzież może wybierać wśród wielu rożnych aktywności pozaszkolnych, ale żadna z nich nie odnosi się do programowania. Z naszych informacji wynika, że stworzone przez nas narzędzie do nauki podstaw programowania dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, jest rozwiązaniem unikalnym nie tylko w Polsce ale i w Europie – podkreśla Majeran.

Kolejna edycja programu ma się rozpocząć we wrześniu, a obecnie trwają rozmowy, aby swoim zasięgiem objęła nie tylko wszystkie wrocławskie licea, ale także szkoły na terenie całej Polski. – Realizując założenia projektu, wychodzimy naprzeciw ogromnemu zapotrzebowaniu rynku na specjalistów z branży IT. Już teraz w Europie brakuje około 300 tys. informatyków i jeśli nie będzie napływu nowej kadry, to ten brak może się jeszcze zwiększyć. W naszym programie kierujemy młodych ludzi w kierunku świata nowych technologii umożliwiając im tworzenie własnego oprogramowania przy użyciu profesjonalnych narzędzi – podkreśla Majeran.
Michał Ciepielski

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję