TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 09.07.2024 Kategoria: aktualności ogólne, przedsiębiorczość, współpraca z przemysłem
fot. Marcelina Ciesielska
Produkujący elektryczne motocykle typu enduro zespół Heros Motorcycles zwyciężył w czwartej edycji programu preinkubacyjnego „Grow Up Tech”. Wydarzenie organizuje Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości PWr.
„Grow Up Tech” to program, który daje szansę studentom i doktorantom na rozwinięcie lub dopracowanie swojego projektu biznesowego. Mogą to być startupy, ale też osoby mające ciekawy pomysł i szukające sposobu na jego realizację.
W trakcie wszystkich edycji wydarzenia uczestnicy mogli skorzystać z szerokiego pakietu usług podstawowych m.in. wsparcia organizacyjnego, przestrzeni do pracy, mentoringu, konsultacji finansowych, prawnych, księgowych i podatkowych oraz doradztwa w obszarze marketingu, sprzedaży i własności intelektualnej oraz warsztatów merytorycznych.
Tradycyjnie wydarzeniem kończącym „Grow Up Tech” jest Demo Day, podczas którego uczestnicy programu po trzech miesiącach pracy przedstawiają swoje pomysły biznesowe.
– W trakcie Demo Day uczestnicy mają także okazję spotkać się i porozmawiać z doświadczonymi przedsiębiorcami, przedstawicielami instytucji otoczenia biznesu, naukowcami, a także z inwestorami, którzy być może zainwestują w ich pomysły – mówi dr inż. Anna Górecka, dyrektorka Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości PWr.
Tym razem zaprezentowano pięć projektów, które oceniało jury w składzie: Aldona Kucner (Q-Aldo Communication), Luiza Miałkos (BCC Startups), Agnieszka Młodzińska-Granek (Uniwersytet SWPS, Perspektywy Women in Tech, TechSHEroes), Pawlos Mandzios (Faros Investments, MedTech Holding, SMD Group), Dominik Marzec (Wrocławski Park Technologiczny) i Sławomir Borkowski (Fidiasz ASI).
Najwyżej oceniono zespół Heros Motorcycles zajmujący się produkcją elektrycznych motocykli typu enduro, który w finale reprezentowali Kuba Sieczka i Albert Iwanicki.
– W trakcie udziału w programie mogliśmy zdobyć bardzo konkretną wiedzę przygotowaną i podaną w dość krótkim czasie. Dla nas to dużo znaczy zwłaszcza w kontekście testowania naszych pomysłów – podkreśla Kuba Sieczka, student kierunku elektrotechnika z Wydziału Elektrycznego.
– Przygotowując własny projekt, zawsze warto zapytać doświadczonej osoby o zdanie. Chodzi o zdobycie ogólnej wiedzy z zakresu marketingu, prezentacji czy wyliczeń finansowych. Każda taka rozmowa przybliża nas do sukcesu na rynku – dodaje Albert Iwanicki.
Heros Motorcycles to nowa marka high-endowych elektrycznych motocykli enduro – lżejszych i mocniejszych nie tylko od motocykli konkurencji, ale także od motocykli spalinowych, od których również są znacznie cichsze i nie emitują CO2.
– Nasz zespół wywodzi się z koła naukowego LEM Wrocław Motorsport, gdzie zbudowaliśmy pierwszy elektryczny wyścigowy motocykl w historii naszego kraju. Wśród nas są także osoby z zespołu inżynieryjnego projektu „Space” firmy Saule S.A., z którą w zeszłym roku wysłaliśmy moduł badawczy w kosmos. Ciężko nie wspomnieć też o tym, że wiele z tych osób jest również członkami zespołu TEAM LRP Poland, startującego w FIM EWC, legendarnych wyścigach wytrzymałościowych, w tym także 24h Le Mans – wyjaśnia Kuba Sieczka.
Obecnie firma jest na etapie aktywnego projektowania i pierwszej rundy inwestycyjnej, która ma pozwolić na rozpoczęcie pełnowymiarowego R&D motocykla. – 13 lipca 2024 minie rok od rozpoczęcia projektu i wierzymy, że z pomocą inwestorów nasza pasja, marzenia oraz ciężka praca pozwolą Heros Motorcycles stać się silną międzynarodową marką – podkreśla Kuba Sieczka.
Drugie miejsce przypadło projektowi „Citified”, czyli kompleksowej platformie komunikacyjnej, na której mieszkańcy mogą poznawać i oceniać projekty nowych inwestycji miejskich, a urzędnicy publikować ogłoszenia i informacje o wydarzeniach w mieście.
Trzecie miejsce zajął zespół Medevalia Airchanted, który tworzy edukacyjną grę mobilną zwracającą uwagę na jakość powietrza w miastach. Poprzez rozgrywkę użytkownicy zdobywają wiedzę m.in. o zanieczyszczeniu powietrza i o tym, jak zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko.
Zwycięzcy otrzymali w sumie 10 tys. zł na dalszy rozwój swoich projektów, które mogą przeznaczyć na konsultacje i mentoring. Dodatkowo Luiza Miałkos z BCC Startups przygotowała nagrody w postaci konsultacji dla wszystkich prezentujących się zespołów oraz półroczne członkostwo w swoim programie wspierającym startupy.
– Ruszyłam z nową inicjatywą, która wspiera startup w odpowiedzi na ich potrzeby m.in. w poszukiwaniu kapitału na rozwój swojego projektu, poszukiwaniu pierwszych klientów albo wdrożeń. We Wrocławiu zawsze pojawiają się ciekawe projekty, dlatego cieszę się, że mogłam uczestniczyć w ich prezentacji – mówi Luiza Miałkos.
Program „Grow Up Tech” jest realizowany w ramach międzynarodowego projektu IDEATION finansowanego przez European Institute of Innovation & Technology – jedną z wiodących instytucji Unii Europejskiej w zakresie wspierania innowacji i przedsiębiorczości.
mic
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »