TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Bolid RT13e zaczął sezon od 10. miejsca we Włoszech

Data: 18.07.2023 Kategoria: aktywność studencka

racing_italy_23plaskie.jpg

Bardzo dobrze zaprezentował się zespół PWR Racing Team podczas swojego debiutanckiego występu z nowym bolidem w sezonie 2023. W rywalizacji pojazdów elektrycznych we włoskim Varano nasi reprezentanci zajęli 10. miejsce.

Zawody Formula SAE Italy przeprowadzono między 12 a 16 lipca na Autódromo Riccardo Paletti niedaleko Varano. Studenci i studentki z PWR Racing Team do Włoch wybrali się ze swoim najnowszym bolidem RT13e. Na miejscu walczyli o jak najlepszy wyniki w kategorii bolidów elektrycznych. Łącznie o zwycięstwo rywalizowało 30 pojazdów z Włoch, Niemiec, Anglii, Estonii, Szwajcarii, Hiszpanii, Norwegii, Turcji oraz Polski.

– Podczas zawodów RT13e przeszedł pełną inspekcję techniczną, co już pokazało potencjał naszej nowej konstrukcji – cieszą się członkowie PWR Racing Team.

Ostatecznie w konkurencjach statycznych zajęli: 6. miejsce w Business Plan Presentation, również 6. w Engineering Design oraz 9. w Cost and Manufacturing. Natomiast w konkurencji dynamicznej, czyli Autocrossie uzyskali dziewiąty czas okrążenia. To wszystko złożyło się na bardzo dobrą 10. lokatę w klasyfikacji generalnej.

– Dostaliśmy niezwykle pozytywny feedback dotyczący bolidu, a także przygotowanej dokumentacji oraz prezentacji. Nie tylko sędziowie docenili projekt RT13e, ale także członkowie innych zespołów którzy licznie odwiedzali nasz pit – relacjonują nasi studenci.

Teraz przed zespołem kolejne zawody. W sierpniu wystartują na torach w Czechach, na Węgrzech oraz po raz pierwszy w Polsce.

***

Zdjęcie boliduNajnowszy bolid PWR Racing Team nazywa się RT13e. Do 100 km/h rozpędza się w cztery sekundy, a maksymalna moc silników wynosi 2x52kW, czyli 141 koni mechanicznych. Waży około 245 kg.

Jego silniki elektryczne – zamontowane bezpośrednio w kołach – to autorski projekt naszych studentów. Pojazd jest wyposażony w system awaryjnego hamowania o czasie reakcji poniżej 200 milisekund oraz w nowy czujnik LIDAR, który ma osiem razy więcej wiązek i działa w technologii solid-state.

Bolid ma też ulepszony projekt akumulatora, składającego się z 384 ogniw i jest o 15 kg lżejszy od zeszłorocznego projektu. Napięcie maksymalne baterii jego baterii to 537,6 V. Wyróżnia go też w pełni konfigurowalna kierownica z dostępem do odczytu wszystkich czujników i komunikatów telemetrii.

newsletter_2023_14.jpg

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję