TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 18.07.2023 Kategoria: aktywność studencka
Bardzo dobrze zaprezentował się zespół PWR Racing Team podczas swojego debiutanckiego występu z nowym bolidem w sezonie 2023. W rywalizacji pojazdów elektrycznych we włoskim Varano nasi reprezentanci zajęli 10. miejsce.
Zawody Formula SAE Italy przeprowadzono między 12 a 16 lipca na Autódromo Riccardo Paletti niedaleko Varano. Studenci i studentki z PWR Racing Team do Włoch wybrali się ze swoim najnowszym bolidem RT13e. Na miejscu walczyli o jak najlepszy wyniki w kategorii bolidów elektrycznych. Łącznie o zwycięstwo rywalizowało 30 pojazdów z Włoch, Niemiec, Anglii, Estonii, Szwajcarii, Hiszpanii, Norwegii, Turcji oraz Polski.
– Podczas zawodów RT13e przeszedł pełną inspekcję techniczną, co już pokazało potencjał naszej nowej konstrukcji – cieszą się członkowie PWR Racing Team.
Ostatecznie w konkurencjach statycznych zajęli: 6. miejsce w Business Plan Presentation, również 6. w Engineering Design oraz 9. w Cost and Manufacturing. Natomiast w konkurencji dynamicznej, czyli Autocrossie uzyskali dziewiąty czas okrążenia. To wszystko złożyło się na bardzo dobrą 10. lokatę w klasyfikacji generalnej.
– Dostaliśmy niezwykle pozytywny feedback dotyczący bolidu, a także przygotowanej dokumentacji oraz prezentacji. Nie tylko sędziowie docenili projekt RT13e, ale także członkowie innych zespołów którzy licznie odwiedzali nasz pit – relacjonują nasi studenci.
Teraz przed zespołem kolejne zawody. W sierpniu wystartują na torach w Czechach, na Węgrzech oraz po raz pierwszy w Polsce.
***
Najnowszy bolid PWR Racing Team nazywa się RT13e. Do 100 km/h rozpędza się w cztery sekundy, a maksymalna moc silników wynosi 2x52kW, czyli 141 koni mechanicznych. Waży około 245 kg.
Jego silniki elektryczne – zamontowane bezpośrednio w kołach – to autorski projekt naszych studentów. Pojazd jest wyposażony w system awaryjnego hamowania o czasie reakcji poniżej 200 milisekund oraz w nowy czujnik LIDAR, który ma osiem razy więcej wiązek i działa w technologii solid-state.
Bolid ma też ulepszony projekt akumulatora, składającego się z 384 ogniw i jest o 15 kg lżejszy od zeszłorocznego projektu. Napięcie maksymalne baterii jego baterii to 537,6 V. Wyróżnia go też w pełni konfigurowalna kierownica z dostępem do odczytu wszystkich czujników i komunikatów telemetrii.
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »