TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Co by było, gdyby nasze budynki żyły i rosły naśladująć żywe organizmy?
Warsztaty spekulatywne to przestrzeń eksperymentu, fantazji i odwagi projektowej. Celem jest tworzenie wizji obiektów, przestrzeni i struktur, które – wzorem żywych organizmów – reagują na otoczenie, zmieniają się w czasie, adaptują się do potrzeb użytkowników i środowiska. Uczestnicy, pracując w interdyscyplinarnych zespołach, opracują koncepcje wybranego typu projektu – od mebla, przez instalację multisensoryczną, po „żyjący" materiał lub budynek.Inspiracją będą procesy zachodzące w naturze: wzrost, ewolucja, cykliczność, reakcja na bodźce. Uczestnicy stworzą plansze ilustrujące swoje wizje za pomocą szkiców, zdjęć, map myśli i materiałów wizualnych.Nie liczy się techniczna wykonalność, lecz zdolność do wyobrażenia radykalnie innych, zaskakujących, a może nawet utopijnych pomysłów projektowych. Moderatorzy zapewnią krótkie wprowadzenie, inspiracje wizualne oraz wsparcie merytoryczne w trakcie pracy grupowej.
Maksymalna liczba uczestników: 25 osób.
Uczestnicy będą proszeni o przygotowanie drukowanych materiałów (np. kolorowych magazynów lub innych publikacji branżowych), z których będzie można wyciąć zdjęcia do stworzenia wspólnych plansz koncepcyjnych.
Prowadzący:
Warsztat poświęcony jest praktycznemu doświadczeniu biofonii, rozumianej jako całokształt dźwięków wytwarzanych przez organizmy żywe w ich środowisku. Uczestnicy, pracując z materiałami biologicznymi, potraktują je jako źródła akustyczne i narzędzia kompozytorskie. Zajęcia obejmą ćwiczenia świadomego słuchania inspirowane praktyką Pauline Oliveros, eksplorację różnych metod wydobywania dźwięku oraz zapoznanie się z możliwościami ich rejestracji przy użyciu zróżnicowanych typów mikrofonów. Prowadząca wprowadzi uczestników w swoją praktykę artystyczną, prezentując przykłady twórczości oraz własnoręcznie skonstruowane instrumenty wykorzystujące elementy biologiczne jako podstawę brzmienia. Proces twórczy zostanie zwieńczony przygotowaniem kompozycji kolektywnej, w której działania uczestników zostaną precyzyjnie zorganizowane w spójną całość, odzwierciedlającą złożoność biofonicznego krajobrazu akustycznego.
Maksymalna liczba uczestników: 10 osób
Prowadząca:
W świecie napędzanym przez technologię łatwo ulec iluzji, że AI i narzędzia cyfrowe rozwiążą wszystkie nasze problemy. Tymczasem grozi nam wtórny analfabetyzm – uzależnienie od szybkich, poprawnych, ale schematycznych rozwiązań, które osłabiają nasze zdolności myślenia krytycznego i kreatywnego.
Podczas warsztatu zastanowimy się, jak nie dać się „ogłupić” technologii oraz jak wzmocnić i odzyskać siłę wspólnoty poprzez projektowanie partycypacyjne i społecznie wrażliwe. Będziemy rozmawiać o tym, jak nie bać się zmian, jak twórczo współpracować oraz dlaczego przyzwolenie na błędy i współtworzenie mogą być skutecznym remedium na cyfrową monotonię.
Maksymalna liczba uczestników: 18 osób
Prowadzące:
Pokaz przedstawi powody stosowania systemów zmiennej akustyki. Omówione zostaną technologie realizacji zmiennej akustyki. Na przykładach istniejących obiektów widowiskowych zaprezentowane zostaną systemy pasywnego zmniejszania czasu pogłosu przy pomocy banerów akustycznych, a także systemy aktywnej akustyki, które wspierają naturalną akustykę, w tym wydłużanie czasu pogłosu.
Zaprezentowany zostanie system dźwięku immersyjnego, umożliwiający uzyskanie równomiernie nagłośnionej przestrzeni, w której wszyscy słuchacze mają możliwość poprawnego odbierania położenia obiektów dźwiękowych, a nie tylko ci znajdujący się w centralnym obszarze, jak ma to miejsce w stereofonii dwukanałowej.
Prezentacje dźwiękowe przy wykorzystaniu systemu Amadeus Acoustics, zainstalowanego w komorze akustycznej PWr, pozwolą na słuchowe zapoznanie się z możliwościami przestrajania akustyki wnętrza przy pomocy systemu aktywnej akustyki oraz umieszczania obiektów dźwiękowych w przestrzeni 3D za pomocą dźwięku immersyjnego.
Maksymalna liczba uczestników: 60 osób
Twórca:
Trasa: Kampus Politechniki Wrocławskiej - Most Grunwaldzki - wybrzeże Wyspiańskiego - Most Zwierzyniecki - Park Szczytnicki - kampus Politechniki Wrocławskiej
Spacer będzie składał się z dwóch części:
Podczas spaceru przyjrzymy się wybranym budynkom i przestrzeniom Kampusu Politechniki Wrocławskiej. Zatrzymamy się również przy dwóch słynnych mostach: Moście Zwierzynieckim – jednej z najstarszych zachowanych przepraw we Wrocławiu – oraz Moście Grunwaldzkim – jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli Wrocławia.
W trakcie spaceru poznamy także florę miejską, ze szczególnym uwzględnieniem dendroflory – drzew i krzewów rosnących w warunkach miejskich. Omówimy wpływ działalności człowieka na ich rozwój, a także rolę roślinności w łagodzeniu skutków zmian klimatu. Zobaczymy, jak rośliny przystosowują się do zjawiska miejskiej wyspy ciepła oraz innych specyficznych warunków dużej aglomeracji.
Spacer będzie również okazją do eksploracji krajobrazu dźwiękowego miasta. Posłuchamy Wrocławia z nowej perspektywy – przez mikrofony i rejestratory – rozmawiając o dźwiękach „hi-fi” i „lo-fi”, a także o tym, jak postrzegamy hałas w przestrzeni publicznej, szczególnie w sąsiedztwie wody.
Maksymalna liczba uczestników: 20 osób
Przewodnicy:
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »