TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Bolid RT08 zakończył sezon. Najlepszy w historii

Data: 01.09.2017 Kategoria: aktywność studencka

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Zwycięstwo we Włoszech, podium na zawodach w Czechach, 10. miejsce podczas prestiżowej rywalizacji w Niemczech oraz ósma pozycja w światowym rankingu Formuły Student - to tegoroczny bilans studentów z PWR Racing Team. Za rok ma być jeszcze lepiej

pwr_racing_team2.jpgPrzed startem tegorocznego sezonu lider zespołu Jędrzej Piasecki odważnie zapowiadał, że w 2017 r. celem jest miejsce na podium. Studenci wykonali postawione sobie zadanie z porządnym naddatkiem.

- Nasze założenia na ten sezon spełniliśmy w stu procentach – cieszy się Magdalena Klimek, która w teamie odpowiada za marketing. - To już trzeci rok z rzędu, gdy jesienią ogłaszamy nasze plany, a latem jedziemy na zawody i odhaczamy kolejne punkty z naszej listy.

Grupa PWR Racing Team i stworzony przez nią bolid RT08 wygrał, jako pierwszy polski zespół, zawody we Włoszech, triumfując jednocześnie w teście przyspieszenia i prezentacji biznesowej. Następnie studentom udało się stanąć na trzecim stopniu podium podczas rywalizacji w Czechach, wygrywając przy tym kolejny raz test przyspieszenia. Następnie, podczas najbardziej prestiżowej rundy zawodów Formuły Student, rozgrywanej w Niemczech, team z Politechniki Wrocławskiej zajął 10. miejsce. Pozycja ta automatycznie zapewnia ekipie start w przyszłorocznej edycji, bez konieczności przechodzenia przez kwalifikacje.  

Ostatni tegoroczny start miał miejsce na torze w węgierskim Györ. Ale w jego trakcie okazało się, że organizatorzy nie stanęli na wysokości zadania i nie zadbali wystarczająco o bezpieczeństwo uczestników. – Początkowo rywalizacja miała się odbyć na tradycyjnym torze, jednak kilka dni przed startem organizatorzy zdecydowali się przenieść zawody na teren kampusu jednej z uczelni – tłumaczy Magdalena Klimek. – Po przyjeździe zrobiliśmy rozeznanie i wspólnie uznaliśmy nowy tor za skrajnie niebezpieczny. Ponadto nie spełniał on wymogów wynikających z regulaminu Formuły Student. W trosce o zdrowie naszych kierowców oraz stan bolidu zrezygnowaliśmy z udziału.

Jak się potem okazało, decyzja naszych studentów była przemyślana i słuszna, bo w trakcie konkurencji szybkościowych doszło do poważnego wypadku.

Trzy udane występy w tegorocznych wyścigach przełożyły się na wysoką lokatę zespołu w rankingu światowym, który prowadzą organizatorzy Formuły Student w Niemczech.

- Jest on uaktualniany po każdych zawodach – tłumaczy Magdalena Klimek. – Każde z nich mają swoją rangę, czyli współczynnik, przez który mnoży się zdobytą w trakcie rywalizacji liczbę punktów. 

W najnowszym zestawieniu PWR Racing Team zajmuje 8 lokatę na ponad 540 drużyn z całego świata, które używają silnika spalinowego.

Magdalena Klimek: Ten sezon pokazał, że idziemy w dobrą stronę, realizując strategię ewolucji, a nie rewolucji. Tak działają najlepsze zespoły, na których od początku się wzorowaliśmy. Naszym celem w 2013 roku było zbudowanie prostego, opartego na ramie, wytrzymałego i niezawodnego auta. I taki był RT05. Poprzez przyjęcie odpowiednich założeń i określenie granicy osiągów auta mogliśmy w kolejnych sezonach małymi krokami posuwać się naprzód. Najpierw zbudowaliśmy konstrukcję nośną z włókna węglowego, potem dodaliśmy pakiet aerodynamiczny, a następnie go rozbudowaliśmy. Tak też będziemy starać się pracować w przyszłym sezonie, by być jeszcze lepszymi.

ach

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję