TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 31.07.2020 Kategoria: aktualności ogólne, nauka/badania/innowacje, współpraca z przemysłem, Wydział Mechaniczny
Chcesz się sprawdzić w roli szefa firmy produkcyjnej? Lubisz gry komputerowe i masz trochę wolnego czasu? Zgłoś się do testów nowego programu związanego z zrządzaniem produkcją, nad którą pracują naukowcy z Wydziału Mechanicznego PWr we współpracy z komercyjną firmą.
Studenci, którzy zaangażują się w projekt, będą brali udział w rozgrywkach i przy okazji zbiorą doświadczenia z użycia aplikacji.
W grze dostępne są dwa warianty rozgrywki. Pierwszy pt. „Samotnik”, to tak naprawdę wirtualny sprawdzian wiedzy. W tej opcji nie ma bezpośredniej rywalizacji pomiędzy graczami, a jej celem jest wskazanie ewentualnych braków, które można uzupełnić w trakcie planowanych szkoleń. Drugi wariant o nazwie „Wolna konkurencja” ma formę rozgrywek wieloosobowych. Gracze wcielają się w szefów firm produkcyjnych i najpierw rywalizują ze sobą o zlecenia na rynku, a następnie muszą je w odpowiedni sposób realizować.
– W słowie „odpowiedni” ukryty został sprawdzian wiedzy z zakresu zarządzania produkcją. W trakcie rozgrywki okaże się, czy gracze są w stanie przygotować odpowiedni harmonogram, a później go zrealizować. Gra pokaże także, jakie błędy popełnili i czy potrafią sobie z nimi poradzić. Wyzwanie nie jest więc tak proste, jak pierwotnie może się to wydawać – zaznacza dr inż. Joanna Gąbka z Wydziału Mechanicznego PWr, kierownik projektu.
Gra toczy się w trzydziestominutowych turach symbolizujących jeden dzień, ale by zobaczyć efekty swoich działań gracze muszą rozegrać minimum 20 tur. Łatwo więc przewidzieć, jak długo może trwać cała rozgrywka.
– Szacowaliśmy, że nasza gra może być optymalnie wykorzystana podczas 2-3 dniowych szkoleń. System jest jednak bardzo elastyczny i może być zmieniony np. na wariant uczelniany. Wówczas rozgrywka może trwać cały semestr, a jedna tura realizowana jest wtedy raz na tydzień – dodaje badaczka.
Obecnie rozpoczęły się już pierwsze testy programu, które polegają na sprawdzaniu gry według podanych wskazówek. Po zakończeniu testu konieczne jest wypełnienie dokumentu opisującego ewentualne błędy oraz wpisanie uwag i pomysłów dotyczących usprawnienia oprogramowania, dodania nowych funkcjonalności i rozwiązań, które mogłyby zostać zaimplementowane w przyszłości.
W testach mogą wziąć udział wszyscy chętni studenci. Nie jest wymagane żadne doświadczenie w zakresie testowania aplikacji, ani szczegółowa znajomość kwestii związanych z zarządzaniem produkcją.
– Gra jest mocno sprofilowana i pojawiają się w niej specjalistyczne terminy, dlatego osoby niemające wcześniej do czynienia z tego typu tematami zostaną wcześniej odpowiednio przeszkolone – zapowiada dr inż. Joanna Gąbka.
Studenci mają też możliwość wzięcia udziału w projekcie poprzez podjęcie tematu pracy dyplomowej, który byłby związany z grą. Obecnie do wykorzystania są dwa tematy robocze:
– Zwłaszcza ten drugi temat jest niezwykle ciekawy, bo wiąże się z tematami sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. W jego ramach można choćby wstępnie budować algorytmy, rozwiązania i pomysły, które być może zostaną w przyszłości zaimplementowane w samej grze – wyjaśnia koordynatorka.
Zgłoszenia do udziału w testach można przesyłać na adres: joanna.gabka@pwr.edu.pl.
Prace nad grą mają się zakończyć najpóźniej w październiku, a kolejnym etapem będzie jej komercjalizacja. Gra szkoleniowa jest skierowana przede wszystkim do firm szkoleniowych i zajmujących się HR lub rekrutacją pracowników.
– Liczymy na zainteresowanie naszym pomysłem. Nasza aplikacja pozwala bowiem na sprawdzenie wiedzy w dużo lepszy sposób niż np. bezpośrednia rozmowa z rekrutrem. Dodatkowo narzędzia do zdalnej edukacji i rekrutacji okazują się niezwykle przydatne zwłaszcza w obecnej sytuacji epidemiologicznej – podkreśla dr inż. Joanna Gąbka.
Gra powstaje w ramach projektu pt. "Discovery Ventures / Bridge Alfa wypełnienie luki podażowej projektów w obszarze Quality of life poprzez inwestycje w projekty w fazie PoP i PoC” realizowanego w ramach poddziałania 1.3.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój: "Wsparcie projektów badawczo-rozwojowych w fazie preeseed przez fundusze typu proof of concept - Bridge Alfa.
mic
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »