TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 21.01.2019 Kategoria: aktualności ogólne, działania społeczne, popularyzacja nauki
Młodzież z I Liceum Ogólnokształcącego im. Księcia Bolka I w Jaworze przeprowadzała w poniedziałek doświadczenia w laboratoriach Wydziału Elektrycznego PWr. Zajęcia odbyły się w ramach stałej współpracy uczelni ze szkołami średnimi
Tematem zajęć były maszyny wirujące, a doświadczenia przeprowadzano w Laboratorium Maszyn Elektrycznych. Eksperymenty realizowała grupa dwudziestu dwóch uczniów z klasy o profilu matematyczno-fizycznym. Otrzymali oni dokładną instrukcję realizacji badań, w trakcie których przeprowadzali obserwacje i opisywali wnioski.
– Akurat ta grupa młodych ludzi będzie w tym roku zdawała maturę i jest u nas już po raz trzeci. Na wcześniejszych zajęciach młodzież uczyła się przede wszystkim podstaw elektrotechniki, dziś skupiamy się na maszynach wirujących.– mówił dr inż. Maciej Gwoździewicz z W5. – Materiał jest zbliżony do kursu Maszyny Elektryczne na kierunku Elektrotechnika realizowanym na naszym wydziale. Po minach uczniów widzę, że są zadowoleni – ocenił prowadzący.
W ramach współpracy nasi naukowcy odwiedzają także szkoły z wykładami dla młodzieży, dla której często jest to pierwszy kontakt z uczelnią wyższą. – Dzięki naszemu udziałowi w projekcie możemy jeszcze bardziej promować Politechnikę Wrocławską w regionie i w efekcie wybiera nas coraz więcej dobrych lub bardzo dobrych uczniów. To widać choćby po studentach, którzy rozpoczynają naukę na Wydziale Elektrycznym – dodał naukowiec.
Zajęcia, w których uczestniczyli uczniowie, odbywają się w ramach projektu współpracy Politechniki Wrocławskiej ze szkołami średnimi. W jego trakcie pracownicy uczelni prowadzą kursy wspomagające nauczanie przedmiotów ścisłych w szkołach z terenu Dolnego Śląska. Zajęcia realizowane są cyklicznie w okresie roku szkolnego.
– Uczniowie bardzo chętnie biorą udział w tego typu ćwiczeniach. Zagadnienia, z którymi się tutaj spotykają, nie do końca pokrywają się z programem realizowanym na lekcjach fizyki, ale niosą ze sobą wiele wartościowych wiadomości, z których można skorzystać przy innych tematach. Dla uczniów to także szansa, by teorię zamienić na praktykę, bo niestety w szkole mamy tylko podstawowe zestawy do prowadzenia doświadczeń. Jeśli tylko będzie taka możliwość, to będziemy chcieli kontynuować współpracę z uczelnią – podkreślił Henryk Partyka, nauczyciel fizyki w I Liceum Ogólnokształcącym w Jaworze.
Warto zaznaczyć, że zainteresowanie projektem, którego koordynatorką jest prof. Jadwiga Sołoducho, w szkołach z Wrocławia i regionu jest ogromne. W poniedziałek naszą uczelnię odwiedzili także uczniowie z I Liceum Ogólnokształcącego w Świdnicy i z Zespołu Szkół Politechnicznych „Energetyk” z Wałbrzycha.
mic
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »