TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Praktyczna odpowiedź na zdalne nauczanie

Data: 22.02.2021 Kategoria: aktualności ogólne, aktywność studencka

Pandemia koronawirusa trwa już prawie rok, a kolejny semestr nauki na PWr jest organizowany w formie zdalnej. Nie znaczy to, że zapominamy, jak istotne są zajęcia w laboratoriach. W wakacje ruszą dwa programy, które pomogą chętnym studentom nadrobić ten trudny czas.

Bon na laboratoria

W czerwcu i lipcu 2021 r. wielu studentów podejdzie do obrony swoich prac dyplomowych. To będzie wyjątkowy rocznik absolwentów PWr, bo praktycznie cały okres ich nauki odbywał się w formie zdalnej.

Tabela wstępnych deklaracji wydziałowych

– W skrajnych przypadkach znajdziemy osoby, które przez te 1,5 roku w ogóle nie pojawiły się na uczelni – zauważa prof. Agnieszka Bieńkowska, prorektor ds. kształcenia. – To przecież nie ich wina, że stracili większość zajęć praktycznych, stąd pomysł, by im to w jakiś sposób zrekompensować.

Pierwszą propozycją uczelni jest tzw. „Bon na laboratoria". Część absolwentów PWr otrzyma możliwość uczestnictwa w wybranych kursach na macierzystych wydziałach, które zostaną zorganizowane we wrześniu i październiku. Pozwoli im to na uzupełnienie praktycznych umiejętności. Kurs będzie kończył się certyfikatem.

– Taki bon to mogą być zajęcia laboratoryjne, ale też specjalne projekty – o formie zdecydują dziekani poszczególnych wydziałów, bo to oni wiedzą, jakie umiejętności praktyczne są dla studentów najważniejsze z punktu widzenia ich wejścia na rynek pracy – wyjaśnia prof. Agnieszka Bieńkowska. – Zakładamy, że w ciągu najbliższego miesiąca wydziały, które zdecydują się na udział w tym projekcie, przygotują szczegółową ofertę kursów, którą potem zaprezentujemy studentom ostatniego semestru.

Dokształcające kursy fakultatywne

Drugim pomysłem na uzupełnienie wiedzy są wakacyjne „Dokształcające kursy fakultatywne”. – To będzie oferta dla wszystkich chętnych studentów PWr, którzy czują potrzebę nadrobienia okresu bez zajęć laboratoryjnych. – mówi prof. Agnieszka Bieńkowska.

Agnieszka BieńkowskaZałożeniem tego projektu jest przygotowanie i udostępnienie kursów, które będą zawierały najbardziej krytyczne elementy, z punktu widzenia kształcenia, na poszczególnych wydziałach. – Chodzi np. o szczególnie ważne warsztaty czy laboratoria, które przez pandemię nie mogły zostać zrealizowane stacjonarnie – mówi prof. Agnieszka Bieńkowska. – Rozpoczęliśmy już proces przygotowywania oferty na poszczególnych wydziałach.

Władzie Politechniki Wrocławskiej zakładają, że kursy dokształcające uda się zorganizować we wrześniu, ale w grę wchodzą także terminy lipcowe czy nawet sierpniowe. Zdecydują o tym dziekani, podobnie jak o szczegółowym zakresie merytorycznym zajęć i formie zapisów.

– Na pewno nie uda się nam w pełni zrekompensować całego okresu bez zajęć stacjonarnych, ale naszą powinnością jest udostępnienie studentom takiej oferty – podkreśla prof. Agnieszka Bieńkowska.

Terminy realizacji obu projektów uzależnione będą oczywiście od sytuacji epidemicznej w Polsce.

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2025

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję