TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Oswajamy matematykę. W ramach sieci Unite!

Zdjęcie wspólne prof. Zienkiewicz oraz prof. Marczaka

Naukowcy z Politechniki w Graz, Uniwersytetu w Lizbonie oraz PWr zbadają poziom lęku przed matematyką wśród studentów kierunków technicznych na uczelniach zrzeszonych w sieci Unite!. To początek działań, których efektem ma być wyrównanie poziomu nauczania matematyki w Europie.

Liderem projektu jest uczelnia z Graz, która wspólnie z partnerami z Portugalii oraz naszej uczelni zamierza najpierw przebadać poziom lęku przed matematyką, a w przyszłości opracować podstawy otwartego środowiska edukacyjnego, wspierającego zarówno studentów, jak i wykładowców.

Ze strony PWr w pracach uczestniczy dr inż. Elżbieta Zienkiewicz, prof. uczelni z Wydziału Chemicznego oraz dr Adam Marczak z Wydziału Matematyki. – Oboje jesteśmy dydaktykami z wieloletnim stażem, mocno zaangażowanymi w nauczanie na pierwszym roku studiów inżynierskich – wyjaśnia prof. Zienkiewicz. – Gdy partnerzy z Austrii, z którymi wcześniej współpracowaliśmy, zaprosili nas do tego projektu, zdecydowaliśmy się ich wesprzeć swoją wiedzą. Zwłaszcza, że nasze doświadczenia dydaktyczne są bardzo zbieżne.

math_skills_unite.pngMatematyka stanowi podstawę niemal wszystkich studiów na kierunkach inżynierskich. Jednak, szczególnie dla osób rozpoczynających studia, przeskok pomiędzy poziomem wymaganym w szkole średniej, a tym uniwersyteckim, jest ogromny. Dodatkową kwestią są sami wykładowcy, których wymagania i sposób nauczania jest często nie do końca zrozumiały dla studentów.

– Stąd pomysł, by zaopiekować się młodymi ludźmi rozpoczynającymi kształcenie na uczelni, zapewnić im bezpieczne środowisko do uzupełniania luk pomiędzy posiadaną przez nich wiedzą a nowymi wymaganiami – mówi dr Adam Marczak z Wydziału Matematyki.

Projekt, który jest finansowany przez Fundusz Zalążkowy sieci Unite! (Unite! Seed Fund), zakłada stworzenie środowiska, w którym osoby zainteresowane tym sposobem nauczania matematyki, będą mogły ze sobą współpracować. – Na początek postawiliśmy sobie za cel diagnozę aktualnego stanu rzeczy. W kolejnym kroku zbadamy korelację między lękiem przed matematyką a rzeczywistym poziomem umiejętności studenta – wyjaśnia naukowiec z W13. – Następnie należy się zająć realnymi zmianami w kontekście podejścia do nauczania matematyki.

Efektem ma być otwarta platforma, na której wykładowcy mogliby się dzielić najlepszymi praktykami nauczania, omawiać pojawiające się wyzwania oraz wymieniać się lub współtworzyć otwarte zasoby edukacyjne. 

– To plany dalekosiężne, a na razie przed nami ankieta, do udziału w której już wkrótce zaprosimy wszystkich studentów, szczególnie pierwszego roku. Liczymy na duży odzew – mówi dr Adam Marczak.

Więcej o projekcie na stronie Unite!. Wykładowców i studentów zainteresowanych tym projektem, zapraszamy do kontaktu mailowego pod adresem unite@edventure.studio.

newsletter

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję