TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 27.11.2019 Kategoria: aktualności ogólne, aktywność studencka, konkursy/stypendia, Wydział Informatyki i Zarządzania
Znamy wyniki konkursu na najlepszy projekt inżynierski na Wydziale Informatyki i Zarządzania. Pierwsze miejsce zdobyła kosmiczna gra w wirtualnej rzeczywistości pt. „Space VR”.
Studenci przez jeden semestr pracowali nad projektami z różnych obszarów tematycznych. Do finału Areny Projektów Informatycznych zakwalifikowało się pięć drużyn. 27 listopada cztery z nich zaprezentowały swoje pomysły przed profesjonalnym jury, czyli przedstawicielami takich firm jak Volvo, Capgemini, Credit Suisse, InsERT, Dolby Polnad, a także Akademii Sztuk Pięknych.
Najwięcej pozytywnych ocen zdobyła gra „Space VR”, którą wykonał zespół studentów w składzie: Wiktor Rott, Fryderyk Rott, Marta Rutkowska, Kacper Kozimor. – Rynek gier VR jest, póki co, jeszcze obszarem niszowym. Postanowiliśmy więc wykorzystać ten potencjał – mówi Marta Rutkowska.
Akcja gry dzieje się w przestrzeni kosmicznej. Użytkownik budzi się na jednym z opuszczonych statków i niczego nie pamięta. Musi dowiedzieć się, jak skierować pojazd na właściwy kurs i co właściwie wydarzyło się na pokładzie. Ma mu w tym pomóc dziennik z zapiskami. Dodatkowym utrudnieniem dla gracza jest stan nieważkości, w którym się porusza.
Jury konkursu podkreśliło profesjonalnie wykonaną grafikę i drobiazgowo dopracowaną warstwę techniczną gry. Studenci mają nadzieję, że niebawem będą mogli swój projekt udostępnić do szerszego testowania.
Drugie miejsce zdobyła drużyna, która zaprojektowała interaktywny i multimedialny przewodnik po wrocławskim ZOO (Mateusz Baran, Michał Jończyk, Szymon Świć, Mateusz Wójcik). – Aplikacja ma ułatwić zwiedzającym spacer po terenie ZOO, ale też dotarcie do ogrodu czy zaparkowanie samochodu – opowiadał Mateusz Wójcik. Program zawiera mnóstwo informacji, jak godziny otwarcia, ceny biletów, przykładowe trasy, punkty gastronomiczne, ale także pory karmienia zwierząt. Twórcy zaznaczają, że ich projekt można dostosować do innych ogrodów zoologicznych.
Zdobywcy trzeciego miejsca (Joanna Kowal, Szymon Woźniak, Kacper Leśniara, Damian Kreisich) zaproponowali aplikację przydatną do rozliczania wspólnych wydatków. – „Billy” pomoże na przykład w sytuacji, gdy grupa osób idzie razem do restauracji i potem musi podzielić się rachunkiem – mówił Kacper Leśniara. Dodaje, że aplikacja ma jednolity interfejs na wszystkich platformach i jest wyposażona w skaner do paragonów.
Czwarte miejsce przypadło autorom aplikacji androidowej „EventON”, służącej do organizacji wydarzeń. Nad jego powstaniem pracowali: Monika Stobienia, Tomasz Biadacz, Mateusz Ekiert i Kamil Sieradzki. – Program jest nastawiony na wydarzenia o charakterze lokalnym i ma za zadanie pomóc użytkownikowi w selekcji imprez zgodnych z jego oczekiwaniami czy gustem – wyjaśniał Mateusz Ekiert.
Konkurs został zorganizowany już po raz dziewiąty. Wzięli w nim udział studenci z kursu Zespołowego Przedsięwzięcia Inżynierskiego na kierunku informatyka. – Konkurs to okazja, żeby docenić najciekawsze projekty studenckie. To wielomiesięczna praca młodych ludzi, często bardzo zaawansowana od strony technicznej – stwierdził prof. Kazimierz Choroś, prodziekan na Wydziale Informatyki i Zarządzania.
Więcej informacji o Arenie Projektów Informatycznych na W8 na stronie internetowej.
ISZ
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »