TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 26.03.2020 Kategoria: komunikaty
[Aktualizacja - 17 czerwca] Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej się pojawiające pytania dotyczące funkcjonowania uczelni w okresie zawieszenia zajęć. W razie dodatkowych pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt mailowy: rzecznik.prasowy@pwr.edu.pl.
Informujemy, że po analizach i konsultacjach władze uczelni podjęły decyzję o uruchomieniu studiów w semestrze zimowym w formule hybrydowej. Oznacza to, że część zajęć odbywać się będzie stacjonarnie na uczelni (przede wszystkim laboratoria i zajęcia w-f), a część będzie prowadzona w formie zdalnej (przede wszystkim wykłady i lektoraty).
Plany zajęć zostaną przygotowane tak, aby kształcenie, w zależności od rozwoju sytuacji sanitarno-epidemicznej, można było w łatwy sposób przestawić na całkowicie zdalne.
W przyjętych rozwiązaniach priorytetowo zostaną potraktowani studenci pierwszych i ostatnich semestrów studiów I i II stopnia oraz doktoranci.
O formie prowadzenia zajęć na poszczególnych kierunkach i latach studiów decydują dziekani i to oni będą Państwa informować o przyjętych rozwiązaniach, gdyż to władze wydziałów najlepiej znają zarówno potrzeby nauczycieli akademickich, jak i studentów.
Stosowne Zarządzenie Rektora, regulujące szczegółowo kwestie organizacji pracy i kształcenia na Politechnice Wrocławskiej od 1 października 2020 r., zostanie opublikowane po ukazaniu się zaleceń Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na nowy rok akademicki, nie później jednak niż 15 września.
Zawieszony do odwołania jest udział w konferencjach, sympozjach, seminariach, szkoleniach krajowych i zagranicznych (nie dotyczy udziału w formie online) itp. pracowników, doktorantów i studentów uczelni.
W sytuacjach koniecznych dopuszcza się służbowe wyjazdy krajowe i zagraniczne (do krajów Unii Europejskiej). Jednocześnie zobowiązuje się osoby wyjeżdżające do przestrzegania wszelkich wymogów sanitarnych obowiązujących w czasie podróży. Delegowany pracownik ma obowiązek zapoznania się i przestrzegania wymogów sanitarnych w miejscu pobytu.
Przywraca się możliwość przyjazdu na uczelnię gości z krajów Unii Europejskiej, przy jednoczesnym poinformowaniu ich o wymogach sanitarnych obowiązujących w miejscu pobytu.
Informacje o wyjazdach zagranicznych i przyjazdach gości należy przekazywać do sekretariatu prorektora ds. nauki.
Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi świadczą pracę zgodnie z obowiązującymi ich warunkami zatrudnienia, przy zapewnieniu środków bezpieczeństwa, uwzględniających aktualny stan zagrożenia dla zdrowia oraz obowiązujące przepisy.
Za realizację powyższych obowiązków odpowiadają dyrektorzy/kierownicy jednostek/komórek organizacyjnych.
W przypadku podejrzenia zarażeniem wirusem SARS-CoV-2 pracownik powinien zostać w domu i skontaktować się z infolinią NFZ (tel. 800-190-590) oraz do postępować zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego.
Pracownik powinien niezwłocznego powiadomić drogą mailową lub telefonicznie bezpośredniego przełożonego oraz Dział BHP i PPOŻ o:
Osoba przebywająca na terenie uczelni, która ma objawy wskazujące na chorobę COVID-19 powinna zostać niezwłocznie odsunięta od pracy/zajęć, wyposażona w maseczkę i rękawiczki oraz odizolowana w przewidzianym do tego celu pomieszczeniu.
Dyrektor/kierownik jednostki/komórki organizacyjnej zobowiązany jest polecić pracownikowi, u którego występuje podejrzenie zarażenia wirusem SARS-CoV-2, kontakt z infolinią NFZ (tel. 800 190 590) oraz w innych przypadkach określonych w komunikatach Głównego Inspektora Sanitarnego.
Informacje o studentach i doktorantach objętych kwarantanną domową należy wysłać na adres e-mail wskazany przez dziekanat wydziału, które następnie przekazują tę informację do pełnomocnika rektora ds. aktywności społeczno-kulturalnej i sportowej studentów i doktorantów na adres piotr.gorski@pwr.edu.pl.
Zajęcia dydaktyczne do końca semestru letniego będą się odbywać w formie zdalnej. Wyjątkiem są zajęcia: 1) na studiach doktoranckich, które nie mogą być przeprowadzone zdalnie; 2) na ostatnim roku studiów I i II stopnia które, o ile to konieczne, mogą być prowadzone stacjonarnie.
Ostateczne decyzje w tym zakresie podejmują dziekani wydziałów.
Laboratoria, których przeprowadzenie w formie zajęć stacjonarnych jest niezbędne, będą mogły być prowadzone, jeżeli będą dopuszczalne odpowiednim rozporządzeniem ministra nauki i szkolnictwa wyższego. Decyzje w tej sprawie każdorazowo będą podejmowali i komunikowali dziekani wydziałów.
Kwestie związane z odbywaniem praktyk zawodowych leżą w gestii i kompetencji władz wydziałów.
Nie ma możliwości korzystania z infrastruktury dydaktycznej Politechniki Wrocławskiej, wszystkich czytelni oraz z „przestrzeni wspólnych” w budynku Bibliotechu (D-21), z wyjątkiem Strefy Otwartej Nauki.
Egzaminy dyplomowe mogą się odbywać zdalnie lub stacjonarnie, z zachowaniem obowiązujących przepisów dotyczących przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się COVID-19.
Konsultacje dla studentów przeprowadzane będą w formie telefonicznej lub drogą elektroniczną.
W indywidualnych przypadkach, po uprzednim umówieniu się z prowadzącym, będzie możliwość konsultacji bezpośrednich.
Biblioteka Politechniki Wrocławskiej jest czynna od 1 czerwca, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-14.00. Można także korzystać ze Strefy Otwartej Nauki w Bibliotechu.
Wszystkie sprawy związane z obsługą konta bibliotecznego oraz odbiorem zamówionych drogą elektroniczną zbiorów (zarówno tych z biblioteki klasycznej jak i z bibliotek tematycznych) można zrealizować w Wypożyczalni Głównej (bud. A-1, pok. 307a).
Centralnym punktem zwrotów wypożyczonych materiałów jest Czytelnia Główna (bud. A-1, pok. 307). Wszystkie zwrócone książki trafią na siedmiodniową kwarantannę i dopiero po tym czasie będzie można je ponownie wypożyczyć.
Biblioteki tematyczne przy wydziałach pozostaną nadal zamknięte.
W Strefie Otwartej Nauki (bud. D-21, Bibliotech), oprócz zasobów elektronicznych, można również korzystać – po wcześniejszym zamówieniu – z książek lektoryjnych, niedostępnych do wypożyczenia.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie.
Wszystkie konferencje, wydarzenia i imprezy na uczelni są odwołane, z wyłączeniem tych organizowanych w formie online.
Organizacja obozów studenckich jest zawieszona.
Wstrzymane jest zakwaterowanie nowych osób w domach studenckich. W uzasadnionych przypadkach decyzję o zakwaterowaniu podejmuje prorektor ds. studenckich.
W akademikach obowiązuje zakaz odwiedzin przez osoby niebędące mieszkańcami.
Działalność stołówki i kawiarni w Strefie Kultury Studenckiej jest zawieszona.
Od 1 czerwca Klub Profesorski i Caffeteria w bud A-1 działają zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami.
Zajęcia dydaktyczne
Do końca semestru zarówno zajęcia, jak i większość zaliczeń, odbywać się będzie zdalnie, z wyłączeniem niektórych laboratoriów.
Zajęcia laboratoryjne
Tam, gdzie prowadzący mają możliwość przeprowadzenia zajęć np. przez filmy demonstracyjne, instrukcje, omówienie doświadczeń forma laboratoriów zdalnych jest dalej preferowana i zalecana przez władze uczelni.
Obecnie wydziały aktualizują stan realizacji zajęć laboratoryjnych oraz możliwości ich prowadzenia w trybie stacjonarnym. Te laboratoria, które całkowicie lub częściowo trzeba przeprowadzić stacjonarnie, będą uruchamiane od 25 maja i trwać będą do 5 lipca w zaostrzonym reżimie sanitarnym, przy mniejszej liczbie uczestników i być może w skróconym czasie. Jeżeli w tym czasie nie uda się ich zrealizować, to będą dokończone we wrześniu. Trzeba liczyć się z nowym grafikiem zajęć i – w niektórych wypadkach – ze zmianą prowadzących. Decyzja należy w tym zakresie do władz poszczególnych wydziałów i filii.
Zajęcia sportowe
Zajęcia sportowe nie powrócą w tym semestrze. Uczelnia skupi się jednak nad zaliczeniem zajęć sportowych dla osób, które kończą studia inżynierskie lub licencjackie.
Praktyki zawodowe
Uczelnia rekomenduje realizację praktyk w formie zdalnej. Będziemy także rekomendować praktyki na PWr, przy realizacji projektów i badań statutowych, szczególnie dla osób, które w przyszłym semestrze będą wykonywać prace dyplomowe. Część praktyk może być związana tematycznie z pracami dyplomowymi zaplanowanymi do wykonania w przyszłym semestrze.
Zaliczenia i egzaminy w większości powinny odbywać się w trybie zdalnym, sesja zostanie przedłużona do 25 września.
Warto, abyście porozmawiali na temat zaliczeń ze swoimi prowadzącymi i wspólnie ustalili zasady, które pozwolą zaliczyć Wam kursy pomimo przeszkód spowodowanych sytuacją epidemiologiczną.
Egzaminy dyplomowe i obrony będą odbywać się tak stacjonarnie, jak i zdalnie.
Egzaminy stacjonarne będą się odbywać z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Uczelnia dysponuje wystarczającą liczbą pomieszczeń do przeprowadzenia tych egzaminów. Przerwy między poszczególnymi egzaminami na pewno będą dłuższe, aby nie dopuścić do gromadzenia się dyplomantów przed salami, udział osób towarzyszących jest niewskazany.
Terminy obron zostaną przedłużone do 30 września.
Legitymacje studenckie będą ważne bez konieczności ich przedłużania, przez 60 dni po zakończeniu zawieszenia/ograniczenia funkcjonowania uczelni.
Dotyczy to również legitymacji, które utraciły ważność w okresie 30 dni poprzedzających ograniczenie/zawieszenie funkcjonowanie uczelni.
Tegoroczna rekrutacja na studia na PWr rozpocznie się zgodnie z planem 15 maja.
Wszystkie informacje i pełen terminarz można znaleźć na stronie Działu Rekrutacji.
Decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego do 24 maja zajęcia na uczelniach będą mogły się odbywać tylko w formie zdalnej.
Rektor Politechniki Wrocławskiej zdecydował o zawieszeniu zajęć do 24 maja, ale z możliwością przedłużenia tego terminu. Dotyczy to zarówno studentów dziennych, jak i zaocznych, doktorantów oraz filii uczelni w Legnicy, Jeleniej Górze i Wałbrzychu. Prosimy o śledzenie komunikatów na naszej stronie i uczelnianych mediach społecznościowych.
Zajęcia w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym Politechniki Wrocławskiej, decyzją Ministra Edukacji, zostały zawieszone do 7 czerwca 2020 r.
Tak, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów.
Ponadto od 16 kwietnia 2020 r. do odwołania w budynkach Politechniki Wrocławskiej istnieje obowiązek zakrywania, przy pomocy odzieży lub jej części, maski albo maseczki, ust i nosa (odpowiednie rozporządzenia można znaleźć tutaj: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/673 oraz tu: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/674).
Obowiązek ten nie dotyczy pracowników uczelni wykonujących czynności zawodowe, niezwiązane z bezpośrednią obsługą interesantów. Utrzymane są w mocy wszystkie ograniczenia określone wcześniej w komunikatach i zarządzeniach Rektora w zakresie kontaktów personalnych.
Maseczki ochronne można pobierać z magazynu centralnego Działu Zakupów i Logistyki po wcześniejszym uzgodnieniu z Działem BHP i PPOŻ liczby oraz rodzaju maseczek. Uzasadnienie należy kierować na bhp@pwr.edu.pl. Zapotrzebowanie na maseczki można zgłaszać wnioskiem magazynowym (WNM) załączając do wniosku zgodę Działu BHP i PPOŻ, w której wskazana jest liczba i rodzaj maseczek.
Zapotrzebowanie na maseczki będzie realizowane w miarę dostaw i dostępności.
Kierownicy jednostek/komórek organizacyjnych proszeni są o zapoznanie pracowników z instrukcjami opracowanymi przez Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwo Zdrowia w zakresie, jak prawidłowo nałożyć i zdjąć: maseczkę, rękawice ochronne oraz z zasadami bezpiecznego stosowania maseczek wielorazowych – premium firmy Luma Milanówek.
Wszystkie wydarzenia i konferencje na Politechnice Wrocławskiej zostały odwołane lub przełożone.
Od 26 marca 2020 r. odwołane zostały wszystkie formy zajęć dla studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych w siedzibie uczelni. Jednocześnie większość zajęć prowadzona jest w formie zdalnej.
Polinka jest obecnie nieczynna do odwołania.
Uczelniana Komisja Wyborcza podjęła uchwałę w sprawie zawieszenia wszystkich czynności wyborczych w Politechnice Wrocławskiej do odwołania. Treść uchwały i informacje na temat wyborów umieszczane są na stronie wybory.pwr.edu.pl.
Obecnie zasady wnoszenia opłat za studia nie zmieniły się. Zajęcia realizowane są zdalnie. Jeśli zapadną inne decyzje, studenci zostaną o nich poinformowani.
Zgodnie z wydanym 13 marca Zarządzeniem Wewnętrznym nr 23/2020 pracownik może wykonywać pracę zdalną. Dyrektorzy/kierownicy jednostek mogą zlecić taką formę świadczenia pracy, ale muszą być spełnione wszystkie warunki, o których mowa w dokumencie (w tym zlecony zakres zadań, posiadanie sprzętu służbowego, dostęp do sieci PWr).
Specjalne rekomendacje w tej sprawie wydało także Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Decyzją Rektorów wrocławskich uczelni w tym roku Juwenalia nie zostaną zorganizowane.
Zarówno Biblioteka Główna (i jej wszystkie agendy), jak i cały budynek Strefy Kultury Studenckiej są zamknięte do odwołania.
Jeżeli ktokolwiek przekroczy termin wypożyczenia książek z powodu braku możliwości oddania ich w okresie zawieszenia zajęć, to nie poniesie żadnej kary.
Pełna informacja dostępna jest tutaj.
W miarę możliwości zajęcia dydaktyczne będą się odbywały w formie zdalnej i zostaną potraktowane jako zajęcia, które się odbyły, dlatego nie trzeba ich będzie odrabiać. Pracownicy uczelni są zobowiązani do poinformowania studentów o szczegółach przeprowadzania zajęć dydaktycznych (udostępnienie materiałów dydaktycznych, praca własna studenta, przeprowadzanie zajęć poprzez wideorozmowę itp.). O miejscu udostępnienia materiałów decyduje prowadzący i powinien poinformować o tym studentów w wiadomości przesłanej za pomocą systemu JSOS na adres mailowy studenta.
Jeżeli jakikolwiek student potrzebuje materiałów dydaktycznych, które nie są dostępne przez bibliotekę cyfrową lub stronę prowadzącego zajęcia, powinien skontaktować się w tej sprawie z prowadzącym zajęcia (telefonicznie, mailowo bądź poprzez wideorozmowę). Prowadzący mają być dostępni w godzinach, w których odbywały się zajęcia dydaktyczne.
Bezpośrednie konsultacje dla studentów zostały odwołane. Konsultacje przeprowadzane są w formie telefonicznej lub drogą elektroniczną.
W związku z ograniczeniem funkcjonowania infrastruktury dydaktycznej Biblioteka Główna PWr zaprasza do korzystania ze zdalnego dostępu do zasobów elektronicznych uczelni poprzez serwer Proxy.
Użytkownicy, którzy nie posiadają kont w systemie proxy proszeni są o przesyłanie deklaracji założenia konta proxy na adres: biblioteka.proxy@pwr.edu.pl wyłącznie z adresu e-mail w domenie @pwr.edu.pl lub @student.pwr.edu.pl, zgodnie z zaleceniami dostępnymi tutaj.
Zachęcamy również do zakładania indywidualnych kont w serwisach książkowych ProQuest Ebook Central, IBUK Libra oraz NASBI, które umożliwiają – poza dostępem do bieżącej oferty – realizację dodatkowych zamówień książek krajowych lub zagranicznych, zgodnie z zaistniałymi potrzebami w ramach posiadanego budżetu. Prosimy o zgłaszanie propozycji zakupu książek bezpośrednio przez ww. platformy lub przesyłanie zgłoszeń na adres: biblioteka@pwr.edu.pl.
Zawieszone zostały służbowe wyjazdy zagraniczne oraz udział w konferencjach, seminariach, szkoleniach krajowych itp. Wstrzymane zostały także przyjazdy do uczelni gości zagranicznych.
Administracja uczelniana pracuje, ale obowiązuje ograniczenie do minimum wszystkich bezpośrednich kontaktów. Zaleca się korzystanie z korespondencji mailowej i kontaktów telefonicznych.
Zalecenia dla studentów, doktorantów i pracowników nauki powracających z zagranicy
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »