TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 20.12.2024 Kategoria: aktywność studencka, nagrody/odznaczenia/medale, uroczystości uczelniane
Dr hab. inż. Agata Klaus-Rosińska, prof. uczelni (Wydział Zarządzania), dr inż. arch. Jerzy Łątka (Wydział Architektury) oraz mgr inż. Ewelina Kusa (Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego) to główni laureaci drugiej edycji konkursu Quintus.
Program jest elementem docenienia przez studentów i studentki PWr osób prowadzących zajęcia dydaktyczne. Laureatów i laureatki typowały studenckie samorządy wydziałowe, a o ich ostatecznym wyborze decydowała reprezentacja Samorządu Studenckiego PWr.
Główne nagrody przyznano w trzech kategoriach: osoby bez stopnia naukowego (w tym doktoranci), doktorzy oraz doktorzy habilitowani i profesorzy. Wybrano też laureatów ze Studium Języków Obcych i Studium Wychowania Fizycznego i Sportu oraz wyróżniono 26 osób w kategorii nauczycieli akademickich.
W sumie nagrody trafiły do 76 osób, spośród których wybrano troje zwycięzców programu – otrzymali oni dyplomy oraz nagrodę w wysokości 12 000 zł, a laureaci na poszczególnych wydziałach otrzymali dyplomy oraz 6 000 zł, a ci, którym przyznano wyróżnienia, dyplom oraz nagrodę w wysokości 3 000 zł.
W kategorii doktorzy habilitowani i profesorzy Samorząd Studencki PWr docenił dr hab. inż. Agatę Klaus-Rosińską, prof. uczelni z Wydziału Zarządzania.
– Nagroda Quintus jest dla mnie jednym z najważniejszych wyróżnień, ponieważ została przyznana przez studentów. Czuję się zaszczycona i jednocześnie onieśmielona faktem, że spośród tylu wybitnych wykładowców to właśnie mnie wybrano i uhonorowano – mówi prof. Agata Klaus-Rosińska. – Ta nagroda jest dla mnie ogromną motywacją do dalszego rozwijania się jako nauczyciel, do pracy nad ulepszaniem metod nauczania oraz tworzeniem przyjaznego środowiska wspierającego rozwój studentów.
Laureatka dodaje, że w pracy ze studentami szczególną wagę przykłada do budowania atmosfery otwartości i wzajemnego szacunku. Stara się, aby każdy czuł się zachęcony do nauki, zadawania pytań i dzielenia się pomysłami. Ważne jest dla niej także wspieranie rozwoju krytycznego myślenia, umiejętności praktycznych oraz kreatywnego podejścia do wyzwań, również w kontekście rozwiązywania problemów inżynierskich.
– Zależy mi również na angażowaniu studentów w dodatkowe projekty naukowe, które pomagają im odkrywać i rozwijać zainteresowania, budując jednocześnie kompetencje przyszłości – podkreśla prof. Agata Klaus-Rosińska.
Laureatami i laureatkami na poszczególnych wydziałach zostali:
W kategorii doktorzy zwyciężył dr inż. arch. Jerzy Łątka z Wydziału Architektury.
– Otrzymanie tej nagrody to dla mnie szczególne wyróżnieniem, przede wszystkim dlatego, że jest przyznawana przez studentów – czyli najbardziej krytycznych członków naszej społeczności – mówi dr inż. arch. Jerzy Łątka. – Myślę, że młodzi ludzie śledząc współczesne kierunki rozwoju dyscyplin, w których pobierają naukę doskonale wiedzą, co jest dla nich wartościowe. Cieszę się więc, że zaproponowane przeze mnie metody nauczania spotkały się, mimo dużych wymagań jakie stawiam przed studentami, z aprobatą i zostały docenione.
Według laureata rolą nauczycieli akademickich jest zaciekawienie studentów przedmiotami, których wykładowcy nauczają. – Pokazując im szersze perspektywy rozwoju, a także traktując po partnersku, jesteśmy w stanie wydobyć z nich najlepsze pokłady kreatywnego rozwiązywania problemów – dodaje dr Łątka.
Laureatami i laureatkami na poszczególnych wydziałach zostali:
W kategorii osób bez stopnia naukowego zwyciężyła mgr inż. Ewelina Kusa (Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego).
– Jest to dla mnie zaskoczenie ale i również ogromne wzruszenie, że moja praca została uznana przez społeczność studencką. To wspaniałe potwierdzenie, że to co robię ma sens i spotyka się z pozytywnym odbiorem – mówi Ewelina Kusa. – Jest to dla mnie zaszczyt, że jako nauczyciel dydaktyczny zostałam wyróżniona przez osoby, których uczę - to najcenniejsza nagroda.
Dla laureatki praca ze studentami to wyzwanie, aby inspirować, nie zanudzać, ale i też efektywnie nauczać. Jak przekazać to co trzeba w sposób przystępny i kreatywny, pobudzić do dyskusji i zrozumienia aby wiedza mogła być wykorzystana uniwersalnie. –To też wyzwanie, jak być liderem, który prowadzi, ale też i słucha, który naucza ale jednocześnie też uczy się – opowiada Ewelina Kusa. – Każda grupa studentów jest inna, wymaga innego podejścia do zajęć, charakteryzuje się inną dynamiką - przez to jest to również nauka bycia elastycznym. To również spotkanie z drugim człowiekiem, gdzie kieruję się empatią i życzliwością, tak by pomagać a nie stawiać przeszkody.
Laureatami i laureatkami na poszczególnych wydziałach zostali:
26 osobom przyznowno wyróżnienia w kategorii nauczyciel akademicki. Są to:
Laureaci konkursu z uczelnianych studiów:
Wyróżnieni:
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »