TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

PWR Racing Team zaczyna sezon i mierzy wysoko

Data: 12.07.2016 Kategoria: aktywność studencka

 
Od zawodów na brytyjskim torze Silverstone zaczynają swój sezon członkowie zespołu PWR Racing Team. W wyścigu wystartują nowym bolidem RT07, nad którym pracowali przez ostatni rok. - Celujemy w miejsce w pierwszej piątce zawodów - deklarują
 
W ubiegłym roku z Wielkiej Brytanii studenci Politechniki Wrocławskiej wrócili z wysokim dziewiątym miejscem (na 120 startujących, z których wiele to zespoły z dużo większymi budżetami). Dlatego w tym roku nie musieli przechodzić kwalifikacji, podobnie jak cała pierwsza dziesiątka z zeszłego roku.
 
Zawody Formuły Student zaczynają się w czwartek, a zespół pojedzie na tor Silverstone już we wtorek. Startujących czekają konkurencje statyczne – m.in. prezentacje biznesowe i prezentacje dotyczące konstrukcji bolidów – oraz dynamiczne, takie jak testy przyspieszenia czy tzw. wyścig wytrzymałościowy na 22 km (Endurance).

Brytyjskie zawody będą debiutem dla wielu członków zespołu, a przede wszystkim pierwszym startem nowego bolidu – RT07. Studenci pracowali nad nim przez cały rok, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań z poprzednich konstrukcji i udoskonalając je. Bolid waży 195 kg, a jego strukturą nośną jest monokok (monocoque) zbudowany z prepregów węglowych, piany, tzw. honeycombu aluminiowego (czyli materiału o strukturze plastra miodu), polamidu i żywic epoksydowych.

- Tegoroczny monokok jest już trzecim stworzonym przez nas i wiele się nauczyliśmy w tym czasie – opowiada Grzegorz Jaworecki, członek zespołu. – Dlatego jest bardziej kompaktowy i lżejszy od poprzednich. Waży 12 kg, podczas gdy w poprzednim bolidzie cała struktura nośna ważyła 22 kg.

Nowością w RT07 jest też pakiet aerodynamiczny, czyli zamontowane na bolidzie przednie i tylne skrzydła, których zadaniem jest zwiększyć przyczepność pojazdu na zakrętach. – Dzięki nim w wielu konkurencjach poprawiliśmy swój czas nawet o 0,5 sekundy – podkreśla Grzegorz.

W ostatnich dniach przez zawodami studenci naprawiali bolid po awarii, do jakiej doszło w trakcie testów. Mieli także czas, by przetestować jego ustawienia. - Dzięki temu, że nasz bolid był gotowy już na początku czerwca, mogliśmy wiele rzeczy sprawdzić i poprawić – opowiada Grzegorz. – Zmieniliśmy m.in. tylną część zawieszenia, usprawniliśmy nasz pakiet aerodynamiczny i nieco poprawiliśmy silnik. Jesteśmy pewni naszego bolidu. Dlatego uważamy, że w tym sezonie możemy mierzyć w miejsca w pierwszej piątce.

W tym roku zespół mocniej skupił się także na przygotowaniu do konkurencji statycznych. - Zwłaszcza do Design Event i Business Presentation – podkreśla Magda Klimek, członkini zespołu odpowiedzialna za marketing. - Design Event bardzo dobrze poszedł nam w Czechach w 2015 r ., kiedy zyskaliśmy 148 na 150 punktów. Chcemy powtórzyć ten sukces. Dlatego każdy z działów przygotowuje się do tej konkurencji osobno, gromadząc dokumentację w postaci filmów, zdjęć i pomiarów. W zeszłym roku zauważyliśmy, że w tej konkurencji duży nacisk kładzie się także na ocenę pracy zespołu. A o tym możemy dużo opowiedzieć, bo znacznie usprawniliśmy przepływ informacji i stosujemy już pewne rozwiązania, które na co dzień spotyka się w dobrze funkcjonujących firmach.

Magda zaznacza też, że wiąże duże nadzieje z konkurencją Business Presentation. W październiku do zespołu dołączył bowiem dobry fotograf i grafik, który zadbał o wizualny aspekt prezentacji.  - Mamy też film promocyjny, który zrealizowaliśmy z pomocą telewizji Styk, Szkoły Filmowej Mastershot we Wrocławiu i Tymka Kucharczyka, który jest głównym bohaterem naszego filmu – opowiada Magda. - W prezentacji, a dokładniej w opisie produktu, stawiamy na pokazanie głównych zmian w naszym aucie w tym sezonie, czyli zastosowanie po raz pierwszy pakietu aerodynamicznego i zredukowaniu masy bolidu. Pokażemy także, że dzięki odpowiednim dostosowaniom w układzie zawieszenia (m.in. regulowanej pedalierze) nasze auto będzie dopasowane zarówno do młodych kierowców, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z motorsportem, jak i do starszych miłośników wyścigów.

Zespół PWR Racing Team to obecnie około 40 osób. Do Wielkiej Brytanii pojedzie 21 członków teamu. Zwycięzców zawodów poznamy w niedzielę.

Studentów wspiera Wydział Mechaniczny Politechniki Wrocławskiej oraz sponsorzy – firmy: Urban Composites, Kämmerer Engineering, Lincoln Electric, Wrocław Racing Center, Centrum Obróbki Numerycznej Piwek, Boxmet, AlphaWire, Motul, Elesa+Ganter, Cepa, National Instruments, Selena, Vector, Lange Łukaszuk i MG Motosport oraz miasto Wrocław.
lucy

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję