TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Premiera nowego bolidu PWR Racing Team. Na zawody do Wielkiej Brytanii pojedzie RT-07

Data: 03.06.2016 Kategoria: aktywność studencka

Waży 195 kg, ma moc 75 KM i aerodynamiczne skrzydła ułatwiające pokonywanie zakrętów, oto nowy bolid RT-07 zbudowany przez studentów PWR Racing Team. Wystartują nim w trzech tegorocznych wyścigach Formuły Student

PWR Racing Team działa od 2009 r. i zrzesza studentów, których głównym celem jest budowa bolidu wyścigowego i rywalizacja w międzynarodowych zawodach. Co roku zespół projektuje i buduje nowy samochód. Dotychczas powstało sześć konstrukcji, a w piątek uroczyście zaprezentowano nowy, siódmy model. Pokaz zgromadził w Bibliotechu prawdziwe tłumy. Pojawili się przedstawiciele władz uczelni, sponsorów, mediów oraz członkowie PWR Racing Team z lat wcześniejszych i ich koledzy z innych polskich teamów Formuły Student. 

bolid2016_4.jpg

O nowym pojeździe, historii zespołu oraz planach przyszłość opowiadał lider zespołu Patryk Gliwiński. – Nowy bolid jest połączeniem najlepszych rozwiązań zastosowanych w poprzednich modelach, ale to konstrukcja o wiele bardziej zaawansowana. Pojazd nadal waży poniżej 200 kg, zachowana została jego dotychczasowa moc i dlatego wpisuje się w długoletni plan rozwoju naszych bolidów.
Nowością, która zdecydowanie odróżnia model RT-07 od poprzednich projektów, jest zamontowanie pakietu aerodynamicznego (przednich i tylnych skrzydeł), który ma znacznie zwiększyć przyczepność na zakrętach. Pojazd ma także hybrydową konstrukcję nośną zbudowaną m.in. z włókna węglowego, w pełni ustawialne zawieszenie oraz rozwijany od kilku lat silnik Honda CBR600RR.

Poprzedni sezon był dla naszych studentów wyjątkowo udany.  Wystartowali w pięciu edycjach zawodów Formuły Student zajmując w nich dwukrotnie 9. miejsce (w USA i Wielkiej Brytanii), 10. w Niemczech, 13. na w zawodach na Węgrzech oraz 18. w Czechach. Na zawodach ścigali się bolidami RT-05 i RT-06.
– Nowym bolidem chcemy w tym sezonie wystartować na zawodach w Wielkiej Brytanii (tor Silverstone), Niemczech (Hockenheimring) i Czechach (Most). Naszym celem jest zajęcie miejsca w top 5 poszczególnych wyścigów. Zdecydowaliśmy się mocniej popracować nad konkurencjami statycznymi, do których przygotowujemy się przez ostatni rok. Dużym sukcesem jest także fakt, że testy nowego bolidu rozpoczęliśmy już na 1,5 miesiąca przed pierwszym wyścigiem – podkreślił Gliwiński.

bolid2016_6.jpg

– Jesteśmy na uczelni technicznej i zbudowany przez naszych studentów pojazd jest najlepszym odzwierciedleniem tego, co się tutaj dzieje - dodał prorektor ds. studenckich prof. Zbigniew Sroka.- Choć PWr Racing Team jest stricte związany z Wydziałem Mechanicznym, to jednak należą do niego studenci z innych wydziałów. Można więc powiedzieć, że w tym nowym bolidzie znajduje się cząstka każdego z 16 wydziałów naszej uczelni – mówił.
O pracy ze studentami opowiadali także opiekunowie teamu: dr inż. Damian Derlukiewicz oraz dr inż. Marcin Tkaczyk. – Pamiętam rok 2009, jak wspólnie z Michałem Modzelewskim, przyszłym pierwszym liderem zespołu, poszliśmy do prorektora Zbigniewa Sroki i powiedzieliśmy mu o projekcie. Odpowiedział: fajny pomysł, zróbmy to. I zrobiliśmy – mówił dr Derlukiewicz. 

bolid2016_3.jpg

Po zakończeniu przemówień przyszedł czas na długo wyczekiwaną prezentację RT-07. Wszystko odbyło się w stylu najlepszych pokazów przygotowywanych przez teamy Formuły 1. Członkowie zespołu wspólnie ściągnęli czerwony materiał, spod którego wyłonił się nowy bolid. Całości towarzyszyła muzyka na żywo w wykonaniu Orkiestry Politechniki Wrocławskiej. Następnie zorganizowany został specjalny pokaz możliwości starszego pojazdu RT-05 i najnowszego RT-07. Na specjalnie przygotowanej i ogrodzonej trasie Jędrzej Piasecki, jeden z czterech kierowców jeżdżących dla PWR Racing Team, najpierw wykonał kilka okrążeń modelem RT-05, a potem przesiadł się do premierowego pojazdu. Kierowca zaprezentował publiczności, jak bolid przyspiesza, wchodzi w zakręty, hamuje czy też „trzyma się” podłoża.

Rywalizacja w ramach Formuły Student rozpoczęła się w USA w 1981 r., a w Europie w 1998 r. Drużyna Politechniki Wrocławskiej, jako pierwszy team z Polski, pojawiła się w 2009 r. na zawodach w Wielkiej Brytanii z wirtualnym projektem RT-09. W kolejnej edycji zespół zaprezentował już swój pierwszy bolid – RT-01. Obecnie na świecie istnieje ponad 500 ekip startujących w Formule Student, w tym 8 z Polski.
Pierwsze zawody z tegorocznego cyklu Formuła Student odbędą się w dniach 14-17 lipca na torze w Silverstone (Wielka Brytania).
ACH, MC

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję