TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 21.10.2024 Kategoria: aktualności ogólne, działania społeczne, konferencje/seminaria/wykłady, Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego
Na PWr podpisano list intencyjny w sprawie powołania zespołu do prac nad planowaniem budowy metra we Wrocławiu wraz ze zintegrowanym systemem publicznego transportu zbiorowego. W jego skład mają wejść naukowcy, eksperci i przedstawiciele władz miasta.
Dokument podpisali prof. Dariusz Łydżba, prorektor ds. badań i innowacji PWr, Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia i Paulina Blacharska, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia VERGOcity.
Zakłada on m.in. ustalenie głównych założeń budowy, zaplanowanie korytarzy metra, kolei dużych prędkości, kolei miejskiej, a także ich integrację oraz przygotowanie ekspertyz, badań i opracowań niezbędnych do realizacji projektu.
– Temat budowy metra jest istotny i teraz do nas wraca. Wspólnie ze światem naukowym i samorządowym chcemy podejść do tego bardzo wykonawczo. Chodzi o to, żeby dyskutując na temat tego, co jest możliwe do zrobienia od razu odnosili się do tego, jak można to zrealizować – mówi Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.
Prof. Cezary Madryas z Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego, były rektor PWr, zwrócił uwagę, że już w 2012 r. powstały dwa bardzo dobre opracowania dotyczące budowy metra we Wrocławiu. – Nie zostały one niestety w żaden sposób wykorzystane, ale cieszę się, że obecne władze miasta widzą to inaczej. Mam nadzieję, że podpisanie listu intencyjnego pozwoli na podjęcie tematu i jego kontynuację z pozytywnym efektem – mówił.
Naukowiec podkreślił, że w obu opracowaniach jednoznacznie wskazano, że metro we Wrocławiu jest potrzebne, jako uzupełnienie innych form komunikacji i z wykorzystaniem już istniejącej infrastruktury, ponieważ tylko wtedy powstanie efektywny system transportowy. Dodatkowo stwierdzono wówczas m.in., że metro nie musi przebiegać całkowicie pod powierzchnią terenu.
– Od 2012 r. wiele się jednak zmieniło. Wrocław rozwija się bardzo dynamicznie, co skutkuje także zwiększeniem zabudowy. Pewne wolne przestrzenie, które 12 lat temu przewidziane były jako stacje, już nie istnieją i w tym aspekcie projekt na pewno wymaga korekty. Koncepcja linii biegnących z północy na południe i ze wschodu na zachód powinna zostać natomiast utrzymana – podkreślił prof. Cezary Madryas.
Dokument podpisano podczas odbywającej się na PWr konferencji naukowej VERGOconnect, promującej zrównoważony rozwój miasta we Wrocławiu. W jego trakcie rozmawiano o kluczowych obszarach infrastruktury, gospodarki odpadami oraz społecznego systemu mieszkaniowego.
Poprzez wykłady, panele dyskusyjne i sesje tematyczne, uczestnicy mieli okazję zgłębić kwestie związane z wyzwaniami urbanistycznymi, ekologicznymi i społecznymi, stawianymi przed miastem.
Oprócz podpisania listu intencyjnego w sprawie powołania zespołu ds. zintegrowanego systemu komunikacji Wrocławia, złożona także podpisy pod interpelacją dotyczącą norm opadów deszczowych oraz wnioskiem o uruchomienie rozmów ze stroną rządową w celu wdrożenia Społecznego Systemu Mieszkaniowego „Start Na Swoim”.
mic
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »