TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 07.03.2025 Kategoria: życie uczelni
Znamy najbardziej kreatywne kampanie uczelni w Polsce. Jury konkursu Genius Universitatis dwukrotnie doceniło Politechnikę Wrocławską! Zdobyliśmy główną nagrodę za podcast „Fizyka bez zamulania” i drugie miejsce za reklamę prasową „Ciekawość pcha nas do przodu”.
W XII edycji konkursu marketingowego dla szkół wyższych o nagrody rywalizowały 32 uczelnie. Jury oceniało w sumie 95 prac w dziewięciu kategoriach – m.in. reklama prasowa, event, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, film promocyjny czy branded content.
Przeglądając prace, jurorzy brali pod uwagę m.in. nowatorstwo pomysłu, spójność z wartościami uczelni czy estetykę i wartość artystyczną. Konkurs organizuje Fundacja Edukacyjna Perspektywy.
Nasza uczelnia zdobyła nominacje w aż czterech kategoriach (reklama prasowa, event, branded content i film promocyjny).
Za najlepsze zgłoszenie w kategorii branded content uznano popularny podcast i wideocast „Fizyka bez zamulania”, którego gospodarzem jest dr inż. Maciej Mulak, prof. uczelni z Wydziału Podstawowych Problemów Techniki.
Kanał na Youtube i Spotify powstał w październiku 2023 r. Tworzą go we współpracy z naukowcem pracownicy Działu Informacji i Promocji, Działu Mediów oraz Sekcji E-learningu Działu Informatyzacji.
Do tej pory powstało 46 odcinków podcastu, a najpopularniejsze mają nawet ponad 200-300 tys. wyświetleń (średnio około 50 tys. wyświetleń na odcinek).
W „Fizyce bez zamulania” prof. Mulak pokazuje przełomowe odkrycia i zmiany w tym, jak rozumiemy otaczający nas świat – na tle historii i w codziennym życiu. Jego opowieści zabierają słuchaczy w wielowątkową podróż, w której prawa fizyki ilustrują mrówki i węże, King Kong, liliputy z książki Jonathana Swifta, wampiry z hollywoodzkich filmów czy kosmici znani z popkultury. Do tej pory opowiadał m.in. o prędkości światła, entropii, najpiękniejszych doświadczeniach fizycznych czy próżni. Przybliżał także odkrycia Brahe, Keplera, Fouriera czy Plancka. Wszystkie odcinki można znaleźć na YouTube i Spotify.
Podcast spotkał się z ciepłym przyjęciem słuchaczy, którzy komentują np.: „Ciągle zdaje sobie sprawę, jak mało o tym świecie wiem”, „O rany! Dlaczego ja nie miałem takiego nauczyciela fizyki?” czy „Dzięki temu kanałowi nadrabiam zaległości z fizyki”.
Z kolei w kategorii reklama prasowa jury przyznało nam drugie miejsce za reklamę „Ciekawość pcha nas do przodu” przygotowaną przez Dział Informacji i Promocji. Reklama znalazła się na łamach m.in. „Wiedzy i Życia”, „Świata Nauki” czy „Perspektyw”. Promowała rekrutację na studia, nawiązując do cyklu filmów „Fenomeny”.
Prace oceniało jury – pod przewodnictwem prof. Artura Krajewskiego z ASP w Warszawie – w składzie: Joanna Bednarkiewicz (Publicis Worldwide), Bartosz Dembiński (bartoszdembinski.pl), Katarzyna Dragović (Szkoła Mistrzów Reklamy), Adam Nowakowski (Meta), Ewa Opach (IAB Polska), Jacek Szlak (Marketing przy Kawie), Piotr Płachecki (Fabryka Komunikacji Społecznej), dr Jan Zając (Sotrender), Bartosz Stawiarz (Perspektywy Press) i Adam Sanocki (Polskie Porty Lotnicze).
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »