TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 21.09.2017 Kategoria: aktualności ogólne, konferencje/seminaria/wykłady
Pojazdy elektryczne, kierunki ich rozwoju oraz technologiczne możliwości dla producentów, to główne tematy Kongresu Innowacji, który w czwartek odbył się na Politechnice Wrocławskiej
Konferencja wpisuje się w strategiczny program rządowy pod nazwą „Elektromobilność”, nadzorowany przez Ministerstwo Energii i Ministerstwo Rozwoju, który obejmuje m.in. program budowy samochodu elektrycznego. Rozwój sektora elektromobilności w Polsce jest jednym z kluczowych projektów zapisanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, uchwalonej przez Radę Ministrów.
– W ostatnim czasie tematyka rozwoju elektromobilności została w naszym kraju mocno rozbudzona, ale jest to trend obecny w gospodarce i nauce od wielu już lat. Budzi także nasze zainteresowanie jako przyszłych konsumentów – powiedział, otwierając spotkanie, prof. Jerzy Jasieńko, prorektor ds. organizacji i rozwoju PWr.
Dodał, że bardzo dobrym pomysłem jest także podjęcie na spotkaniu tematu wykorzystania pojazdów elektrycznych w transporcie masowym. – Polskie firmy już teraz dostarczają komponenty do autobusów elektrycznych odbiorcom w całej Europie. Rynek na tego typu produkty więc jest, ale musi być stale doładowywany nowymi pomysłami i rozwiązaniami – podkreślił prorektor.
Rozwój elektromobilności może mieć także olbrzymie znaczenie dla branży motoryzacyjnej na Dolnym Śląsku. Dobrym tego przykładem jest choćby fakt, że koreański koncern LG Chem buduje pod Wrocławiem największą fabrykę baterii litowo-jonowych do aut.
Fabryka, której uruchomienie produkcji planowane jest na drugą połowę 2017 r., będzie miała powierzchnię 41 300 m kw. Docelowo będzie produkować ponad 100 tys. baterii rocznie, wyłącznie do samochodów elektrycznych o wysokiej wydajności, które będą mogły pokonywać dystans do 320 km na jednym ładowaniu. Koreańczycy mają zatrudnić pod Wrocławiem ok. 1000 pracowników.
– Elektromobilność to wyzwanie nie tylko dla branży transportowej i elektrycznej, lecz także dla samorządów. Dolny Śląsk jest gotowy stymulować powstanie tego typu rynku i zależy nam, żeby region stał się istotnym elementem rewolucji przemysłowej w tym zakresie. Z tymi zmianami mamy do czynienia już teraz, bo zmianie ulega sposób korzystania z samochodu, a miasta muszą sobie radzić z problemami zakorkowanych ulic i braku miejsc parkingowych – mówiła Iwona Krawczyk, wicemarszałek woj. dolnośląskiego.
Organizatorzy kongresu podkreślają, że według opinii przedstawicieli kadry zarządzającej firm branży motoryzacyjnej z 42 krajów rozwój pojazdów z napędem elektrycznym jest najważniejszym trendem w motoryzacji do 2025 r. Dlatego właśnie warto przygotować się na nowe kierunki rozwoju tej branży.
Konferencji towarzyszy wystawa pojazdów elektrycznych w tym m.in. elektrycznego motocykla zbudowanego przez studentów naszej uczelni.
Spotkanie jest jednym z elementów Saksońsko-Polskiego Dnia Innowacji, który łączy przedstawicieli przemysłu, jednostek badawczych i naukowych oraz specjalistów z zakresu transferu wiedzy i technologii w dziedzinie elektromobilności z Polski oraz Saksonii.
mic
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »