Dwie nominacje profesorskie dla naukowców z PWr

prof. Oleksii Kulyk i prof. Izabela Michalak - zdjęcie

Nasza uczelnia ma dwoje nowych profesorów tytularnych. Nominacje otrzymali: prof. Izabela Michalak (Wydział Chemiczny) oraz prof. Oleksii Kulyk (Wydział Matematyki).

PROF. IZABELA MICHALAK

(WYDZIAŁ CHEMICZNY)

prof. Izabela Michalak - zdjęcieProf. Izabela Michalak jest absolwentką Wydziału Chemicznego PWr, gdzie ukończyła studia magisterskie na kierunku – biotechnologia, specjalność – Procesy biotechnologiczne. W 2010 roku obroniła z wyróżnieniem rozprawę doktorską na tym samym wydziale. W 2018 roku uzyskała stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie nauk technicznych, w dyscyplinie naukowej – Technologia chemiczna. Pracuje w Katedrze Zaawansowanych Technologii Materiałowych na W3.

W pracy naukowej skupia się głównie na opracowaniu metod zagospodarowania biomasy odpadowej (głównie makroalgi/wodorosty) na produkty dla zrównoważonego rolnictwa, takie jak np.: biostymulatory wzrostu roślin, bionawozy, dodatki doglebowe. W tym celu wykorzystuje szereg narzędzi inżynierii chemicznej, takich jak: ekstrakcja związków biologicznie aktywnych z biomasy (z wykorzystaniem nowoczesnych metod ekstrakcji), biosorpcja jonów metali przez biomasę, piroliza biomasy pod kątem otrzymywania biowęgla, biosynteza nanocząstek metali/tlenków metali. W swoich badaniach uwzględnia aspekty związane z ochroną środowiska oraz z gospodarką o obiegu zamkniętym.

Prof. Izabela Michalak jest współautorką ponad 150 prac naukowych o zasięgu międzynarodowym w recenzowanych czasopismach z listy JCR, 36 rozdziałów w książkach opublikowanych w renomowanych wydawnictwach oraz ośmiu patentów. Jest również współedytorem dwóch książek wydanych nakładem wydawnictw Nova Science Publishers oraz Springer. Jej prace były cytowane ponad pięć tysięcy razy (według bazy SCOPUS), a indeks Hirscha wynosi 41. Prof. Izabela Michalak jest obecna w międzynarodowym rankingu TOP 2% wpływowych ludzi nauki, opracowywanym przez analityków z Uniwersytetu Stanforda, wydawnictwa Elsevier i firmy SciTech Strategies.

Wypromowała 4 doktorów (w tym 3 jako kopromotor i jednego jako promotor pomocniczy), a pod jej opieką znajduje się obecnie kolejna doktorantka. Była opiekunem 54 obronionych prac dyplomowych (24 projektów inżynierskich oraz 30 prac magisterskich) oraz 4 stażystek w ramach programu Erasmus (Hiszpania, Francja, Włochy, Bośnia i Hercegowina). Odbyła staże dydaktyczne w ramach program Erasmus – dwukrotnie w Bośni i Hercegowinie, w Nepalu, Albanii, Australii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii.

Kierowała/kieruje projektami finansowanymi przez Narodowe Centrum Nauki – projekty SONATA, SONATA-BIS (konsorcjum z Uniwersytetem Przyrodniczym we Wrocławiu), OPUS (współpraca z Université Bretagne Sud, Vannes, Francja), Narodową Agencję Wymiany Akademickiej – program NAWA-Canaletto (współpraca z Istituto di Scienze e Tecnologie Chimiche "Giulio Natta", Mediolan, Włochy) oraz Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW, Haga, Holandia).

PROF. OLEKSII KULYK

(WYDZIAŁ MATEMATYKI)

prof. Oleksii Kulyk - zdjęcieProf. Oleksii Kulyk ukończył w 1994 r. studia matematyczne na Wydziale Mechaniczno-Matematycznym Uniwersytetu im. Tarasa Szewczenki w Kijowie. W 1996 r. obronił w Instytucie Matematyki Narodowej Akademii Nauk Ukrainy rozprawę doktorską, a w 2005 r. uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie nauk matematycznych. Od 2018 r. pracuje na Wydziale Matematyki Politechniki Wrocławskiej.

Działalność naukowa prof. Kulyka obejmuje szeroki wachlarz zagadnień z teorii procesów stochastycznych, m.in. analityczne metody badania procesów Markowa, twierdzenia graniczne i stochastyczne zasady uśredniania dla skomplikowanych modeli stochastycznych oraz metody symulacji i procedury statystyczne dla procesów Markowa. Za te badania uzyskał tytuł profesorski w dyscyplinie matematyka.

Ważną rolę w rozwoju naukowym prof. Oleksiego Kulyka odegrały wyjazdy i współpraca ze znaczącymi ośrodkami naukowymi w Niemczech (Technisce Universität Dresden, Technisce Universität Berlin, Friedrich Schiller Universität Jena) i Japonii (Ritsumeikan University, Kyoto, Fukuoka University).

Prof. Kulyk wypromował również sześciu doktorów, jest autorem lub współautorem pięciu monografii i ponad 80 artykułów w recenzowanych czasopismach międzynarodowych.

kampania_pwr_2024_banerdotekstu750x100.jpg