TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Brąz dla Micro! AKL na podium w USA

Data: 13.03.2024 Kategoria: aktywność studencka

Zdjęcie ilustracyjne zespołu z samolotami

Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej klasy Micro oraz czwarte w klasie Advanced to wyniki naszych lotników podczas zawodów SAE Aerodesign East rozgrywanych w USA. We wszystkich konkurencjach reprezentanci AKL wywalczyli w sumie cztery medale.

Cykl zawodów SAE International to coroczna rywalizacja młodych konstruktorów lotniczych z całego świata. Zawody rozgrywane są w trzech edycjach – East, West i Brazil. W rozgrywanych w weekend na Florydzie zawodach SAE Aerodesign East studenci PWr wystartowali w dwóch kategoriach: Micro oraz Advanced.

Brązowe Micro

Zdjęcie studentów z samolotem klasy MicroNajlepiej poszło im w tej pierwszej, gdzie wywalczyli brązowy medal w klasyfikacji generalnej, a także zajęli trzecie miejsca w dwóch konkurencjach składowych: prezentacji technicznej oraz wykonania misji.

– Jesteśmy dumni z naszych młodszych reprezentantów, spisali się znakomicie, a przecież ten samolot był ich pierwszym zespołowym projektem – komentują sukces członkowie AKL.

W klasie Micro uczestnicy startują z samolotem o jak najniższej masie i możliwie najmniejszej rozpiętości skrzydeł. Jednocześnie musi być w stanie przewozić maksymalną ilość wody jako ładunek. Musi być także zdolny do startu na jak najkrótszym dystansie oraz wykonać krąg i bezpiecznie wylądować na ograniczonym pasie.

Dron zbudowany przez AKL ma skrzydła o rozpiętości 0,6 m. Napędza go silnik elektryczny bezszczotkowy o niskiej prędkości obrotowej. Wykorzystuje śmigło o wymiarach 18x10 cali. Masa pustego samolotu to 1,3 kilograma, a po załadowaniu nie przekracza 2 kilogramów. Do jego stworzenia studenci wykorzystali druk 3D ASA – do wytworzenia żeber, lotek oraz mocowań. Zastosowali też włókno węglowe do podwozia, natarć, kesonów i wingletów, włókno aramidowe do podwozia i zbiornika, włókno szklane do zbiornika, a także folię do pokrycia samolotu.

Zdjęcie studentów z samolotem klasy AdvancedDrugi samolot z PWr wystartował w klasie Advanced, w której drony symulują gaszenie pożarów w trudno dostępnych miejscach. Misja polegała tu na wystartowaniu z ładunkiem wody i PADĄ, by wykonać serię przelotów nad obszarem, na którym znajdują się kolorowe znaczniki. W ciągu czterech minut należało jak najdokładniej określić lokalizację każdego znacznika, wgrać współrzędne geograficzne do mniejszego samolotu, a następnie go zrzucić.

Samolot naszych studentów został wyposażony w dwa silniki o łącznej mocy 1400 W, ale ze względu na regulamin ograniczono je do mocy 750 W. Miał długość 2,5 m, rozpiętość skrzydeł to 3 m, ważył 7 kg. Maksymalny udźwig wyniósł 25 kg. Ostatecznie w zawodach uplasował się tuż za podium, na czwartej pozycji. Jednocześnie nasi reprezentanci okazali się najlepsi jeśli chodzi o raport techniczny w tej klasie.

– Liczyliśmy na trochę więcej, nie dajemy jednak za wygraną – oceniają swój start nasi studenci. –  Wiemy, co poprawić, mamy motywację do dalszej pracy, więc nie pozostaje nam nic innego jak wrócić do warsztatu i działać dalej.

Strategiczne koło

Akademicki Klub Lotniczy to jedno ze strategicznych kół Politechniki Wrocławskiej. Działa na Wydziale Mechaniczno-Energetycznym, ale tworzy je w sumie 52 studentów z kilku wydziałów – poza W9 także Wydziału Informatyki i Telekomunikacji, Zarządzania, Mechanicznego oraz Elektroniki, Fotoniki i Mikrosystemów, a także kilka osób spoza PWr.

newsletter

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję