TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 10.07.2017 Kategoria: aktywność studencka, nagrody/odznaczenia/medale
Pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej oraz zwycięstwa zarówno w konkurencjach dynamicznych, jak i statycznych to dorobek studentów PWr na zawodach Smart Moto Challenge w Barcelonie
W zawodach, które trwały od czwartku do niedzieli, wystartowało 12 pojazdów zaprojektowanych przez studentów z Rosji, Ukrainy, Hiszpanii i Polski. Motocykle ścigały się na torze Circuit de Catalunya w pobliżu Barcelony.
Koło Naukowe Pojazdów i Robotów Mobilnych pojechało do Hiszpanii ze swoim najnowszym motocyklem LEM Falcon – pojazdem crossowym (wykonanym zgodnie z wymaganiami tegorocznych zawodów). Musieli przejść przez konkurencje statyczne, takie jak prezentacja biznesplanu i szczegółów technicznych pojazdu, oraz dynamiczne – testy sprawnościowe i na przyspieszenie, a także wyścig na torze asfaltowym, jak i na offroadowym.
Po podliczeniu wszystkich rezultatów okazało się, że reprezentanci PWr triumfowali we wszystkich możliwych klasyfikacjach: generalnej oraz konkurencji statycznych, jak i dynamicznych.
Zwycięski motocykl LEM Falcon waży 92 kg. Powstał m.in. z aluminium, karbonu i kewlaru. Moc jego silnika to 8 kW, a zasięg – 70 km. Może rozpędzić się maksymalnie do 130 km na godz. Ma trzy tryby jazdy – eko, szosowy i crossowy. Posiada elektroniczną deskę rozdzielczą do wyświetlania prędkości, zasięgu i prędkości obrotowej kół, dane zapisuje też na karcie pamięci. W części przedniej motocykla zainstalowano kamerę, która umożliwia prowadzenie streamingu z jazdy LEM-a.
Budowa motocykla kosztowała około 200 tys. zł, a prace nad projektem rozpoczęły się już w październiku 2016 r. Gotowy pojazd studenci zaprezentowali na specjalnym pokazie pod koniec czerwca.
Na ubiegłorocznych zawodach w Barcelonie nasza drużyna zajęła trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Wystartowali wtedy LEM-em Bulletem, czyli Lekkim Motocyklem Elektrycznym dostosowanym do potrzeb służb mundurowych.
Koło Naukowe Pojazdów i Robotów Mobilnych jest jednym z pięciu kół strategicznych Politechniki Wrocławskiej. W powstaniu nowego motocykla studentów wspierała nie tylko uczelnia, ale także partnerzy i sponsorzy – firmy: Pacostal, Spectrum, TME, Auto Klinika, SolidExpert, SM, Spoina, Fracht, Alwro, Wena Group, Bodycote, Wadex, Vectrix, Kamami, Unikat, RW Swiss, EBZ, Wimarol, Moto-Point, Euro26, Multibond, ZSP Oleśnica i Yato.
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »