TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Wspieramy szkolnictwo zawodowe

Data: 22.11.2018 Kategoria: aktualności ogólne, działania społeczne

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Blisko 2,5 tys. uczniów z 44 dolnośląskich szkół i placówek edukacyjnych wzięło udział w projekcie „Zawodowy Dolny Śląsk”. Jedynym z głównych koordynatorów programu była Politechnika Wrocławska 

podsumowanie_projektu_zawodowy_dolny_slask_5.jpgProjekt, który wystartował w styczniu 2017 r. pod egidą  Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, miał za zadanie poprawę konkurencyjności uczniów szkół zawodowych kształcących się w zawodach: technik spedytor, technik logistyk, technik cyfrowych procesów graficznych, technik elektryk, technik informatyk, technik mechanik z kwalifikacją M.19 oraz operator obrabiarek skrawających. 

– Przygotowując program braliśmy pod uwagę wiele czynników, które określają tendencje rozwojowe gospodarki na Dolnym Śląsku. Na tej podstawie wyodrębniliśmy branże kluczowe dla regionu oraz zawody deficytowe. Co ważne, program uwzględniał także rozwój  umiejętności społecznych. Chodziło nam nie tylko o to, żeby młodzi ludzie mogli bez problemu znaleźć pracę, lecz żeby byli również samodzielni i potrafili sobie radzić z wszechobecnym stresem – mówiła Jolanta Kabata, kierownik projektu z Urzędu Marszałkowskiego. 

W programie uczestniczyło 2500 młodych ludzi oraz 60 nauczycieli z 44 szkół z terenu województwa dolnośląskiego. Jednym z głównym punktów programu były warsztaty laboratoryjne dla uczniów, które organizowała Politechnika Wrocławska oraz wspólne zajęcia kół zainteresowań ze szkół zawodowych i studenckich kół naukowych naszej uczelni. 

podsumowanie_projektu_zawodowy_dolny_slask_11.jpg– Zależało nam na tym, żeby młodzież mogła realizować swoje pasje, zobaczyć od środka potencjał świata nauki i pomyśleć nad zaplanowaniem swojej przyszłości – tłumaczył dr inż. Piotr Górski, prodziekan ds. studenckich na Wydziale Mechanicznym PWr. 

Podczas cyklicznych, sześciogodzinnych warsztatów młodzi ludzie mieli okazję nie tylko rozwijać swoje pasje, ale także poznać uczelnię. Wspólnie z kołami naukowymi realizowanych było 27 miniprojektów, w ramach których powstały m.in. latający dron z kamerą i zmodyfikowany ergometr wioślarski pozwalający na odzyskiwanie energii. 

– Studia na Politechnice Wrocławskiej są trudne. Obecnie nie mamy jednak problemu z rekrutacją, ale przychodząca do nas młodzież często ma jednak problemy emocjonalne związane ze zmianą środowiska i specyfiką studiów. Tego typu projekty obniżają tę barierę i pozwalają na zapoznanie się z uczelnią jeszcze przed rozpoczęciem nauki. To nie są krótkotrwałe działania, ale inwestycje które trwają wiele lat. Jednak jest to potrzebne, żeby osiągnąć taki poziom, który obserwujemy dzisiaj na przykładzie studentów działających w naszych kołach naukowych – podkreślił dr inż. Jacek Lamperski, prorektor ds. studenckich PWr. 

W program, oprócz Politechniki Wrocławskiej, zaangażowanych było w sumie trzynaście powiatów i cztery gminy z całego Dolnego Śląska. Wartości projektu to ponad 4 mln zł.

mic

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję