TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Jak opowiedzieć ciekawą historię w grze wideo? Dowiesz się na PWr

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

2 marca na Politechnice Wrocławskiej spotkanie okołogamingowe „Tales of Games”. Twórcy gier wideo i badacze gier spotkają się ze studentami, by przez cały dzień rozmawiać o fabułach gier wideo. Dlaczego są takie ważne, jak tworzy się rozległe wirtualne światy i co sprawia, że do jednych wracamy chętniej a do innych mniej? O tym posłuchamy podczas wykładów, dyskusji i warsztatów w Strefie Kultury Studenckiej

tales_of_games_2017_1200x450px_v1.jpg

– Osoby tworzące swoje pierwsze gry często skupiają się przede wszystkim na silniku, mechanice czy grafice, nie przywiązując wagi do dopracowania fabuły gry. Zapominają, że z perspektywy gracza to właśnie historia, w jaką wciąga nas gra, a także postacie i świat przedstawiony są tym, co decyduje o wyjątkowości danego tytułu – przekonuje Michał Wolski, prezes Stowarzyszenia Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej Trickster. – Dlatego zapraszamy na „Tales of Games”, które w całości będzie poświęcone fabułom gier. Będzie to temat przewijający się przez wiele wątków naszych dyskusji, warsztatu i wykładów.

Gośćmi wydarzenia będą m.in. Radosław Smektała z Robot Gentleman, Gabriel Marczak i Krzysztof Danilewicz ze studia Whitemoon, Rafał W. Orkan ze Strange New Things oraz Piotr Sobolewski z The Knights of Unity – twórcy gier zajmujący się niezależnymi produkcjami mobilnymi i wysokobudżetowymi tytułami. Spotkanie z nimi będzie okazją do dyskusji o tym, w jakim kierunku zmierza polski game dev i posłuchania o kulisach pracy przy grach MMORPG (czyli niezwykle popularnych grach, w których duża liczba graczy może rywalizować ze sobą lub współpracować w wirtualnym świecie).

„Tales of Games” zaprosi nas także na przegląd zaskakujących, zabawnych, a czasem niedorzecznych ekranizacji gier wideo, a dla równowagi przypomni też najważniejsze gry fantasy i science fiction ostatnich lat.

Wydarzenie otworzy warsztat, który poprowadzi Rafał Polito, level designer z firmy Techland. Wspólnie z publicznością stworzy on grę, udowadniając, że dobry pomysł i pasja to podstawa sukcesu w produkcji gier wideo.

– Nasze spotkanie na Politechnice Wrocławskiej to okazja do porozmawiania o przemyśle, który podbił serca milionów ludzi na całym świecie – podkreśla Adam Flamma z inicjatywy „Polskie Gry Wideo”. – Warto przyjść i posłuchać zwłaszcza o tym, jak o swojej pracy opowiadają osoby na co dzień tworzące tytuły, które później trafiają na nasze komputery i tablety.

„Tales of Games” organizują wspólnie Politechnika Wrocławska, Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej Trickster oraz członkowie inicjatywy „Polskie Gry Wideo”.

Spotkanie jest otwarte i bezpłatne. Więcej informacji także w wydarzeniu na Facebooku - Tales of Games.

Szczegółowy program wydarzenia:

„Tales of Games”, 2 marca 2017 r. godz. 13.00 Strefa Kultury Studenckiej

13.00–14.30

„Stwórz z nami swoją grę!”. Warsztat

Prowadzący: Rafał Polito, level designer w firmie Techland

Jak w prosty sposób przygotować interesującą i ciekawą grę? Taką, która będzie bawić przez wiele godzin? Nasz ekspert, Rafał Polito, level designer z firmy Techland, pokaże, że nie jest to wcale takie trudne. W czasie warsztatu wykorzysta silnik Unity i przygotuje wraz z publicznością unikatową grę, która będzie dowodem na to, że projektowanie jest kwestią pasji i dobrego pomysłu.

14.40 – 15.50

„Najlepsze ekranizacje gier i dlaczego takich nie ma?”. Dyskusja

Prelegenci: Adam Flamma z inicjatywy „Polskie Gry Wideo”, Michał Wolski ze Stowarzyszenia Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej Trickster

Gry wideo to obecnie najbardziej dochodowe medium w przemyśle rozrywkowym. Nie dziwi więc, że po tematy z tej dziedziny sięgają twórcy filmowi. Niestety – jak dotąd – z nijakimi efektami. Wybierz się z nami w podróż po zaskakującym świecie filmowych ekranizacji gier i poszukaj odpowiedzi na pytanie: „dlaczego to się nie udaje?”.

16.00 – 17.00

„Game dev w Polsce i jego specyfika”. Panel dyskusyjny

Uczestnicy: Radosław Smektała (Robot Gentleman), Rafał W. Orkan (Strange New Things) i Piotr Sobolewski (The Knights of Unity), moderator: Adam Flamma z „Polskich Gier Wideo”

Porozmawiamy o specyfice głównych sektorów rodzimej branży gier – gier wysokobudżetowych, niezależnych i produkcji mobilnych. Odkryjemy kulisy produkcji i opowiemy o trudnościach, z jakimi mierzą się twórcy gier. Odpowiemy też sobie na pytanie: „Jakie są polskie gry wideo?”.

17.00  – 18.00 

 „W co drzewiej grywano, czyli klasyka gier fantasy i sf”. Prelekcja

Prelegenci: Jakub Krogulec z Polskich Gier Wideo, Michał Wolski ze Stowarzyszenia Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej Trickster

Przegląd najważniejszych tytułów gier z dawnych lat (od System Shock i Might & Magic po Baldur's Gate i Arcanum), które, wykorzystując konwencje fantasy i science fiction, legły u korzeni współczesnych gier fabularnych. Porozmawiamy o tym, co się w nich sprawdziło i jakie aspekty przetrwały w grach fabularnych do dziś.

18.00 – 19.00

„Jak zrobić MMORPG w Polsce?”. Dyskusja

Uczestnicy: Gabriel Marczak i Krzysztof Danilewicz ze studia Whitemoon, moderator: Adam Flamma z "Polskich Gier Wideo"

Miliony graczy na całym świecie spędzają dziesiątki godzin na grze w popularne gry z gatunku MMORPG takie jak World of Warcraft czy Guild Wars2. Twórcy polskiego tytułu Pride of Taern opowiedzą o specyfice tworzenia tak rozległego wirtualnego świata oraz kulisach pracy przy projektowaniu gier z gatunku MMO.

lucy

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję