TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 09.04.2018 Kategoria: aktualności ogólne, aktywność studencka
Sześć medali – pięć srebrnych i jeden brązowy – zdobyli studenci Politechniki Wrocławskiej na zawodach konstruktorów lotniczych SAE Aero Design West 2018, które rozegrano w ubiegły weekend na lotnisku Van Nuys koło Los Angeles. W rywalizacji udział wzięło ponad 70 drużyn z całego świata
Turnieje SAE Aero Design są organizowane od 30 lat. Zadaniem uczestników jest samodzielne skonstruowanie bezzałogowych samolotów spełniających wyśrubowane normy regulaminowe. Maszyny mają podnieść jak największy ciężar, a jednocześnie same ważyć jak najmniej.
Na zawody zespół JetStream z Akademickiego Klubu Lotniczego PWr zabrał dwa modele – „Red Bomber” zgłoszony do kategorii Micro oraz „Dragonfly” rywalizujący w klasie Advanced. Nasi studenci spisali się znakomicie zdobywając w klasie Micro II miejsce w prezentacji technicznej, III miejsce w raporcie technicznym, II miejsce za najcięższych podniesiony ładunek i w sumie II miejsce w klasyfikacji generalnej. W klasie Advanced wywalczyli II miejsce w celności zrzutu ładunku i zajmując również II miejsce w klasyfikacji generalnej. Zostali tym samym najczęściej nagradzaną drużyną całych zawodów.
Samolot „Red Bomber” waży zaledwie 423 gramy, ale może podnieść ciężar nawet do 1,3 kilograma. Ma teleskopowy kadłub i pięciosegmentowe skrzydła, pod którymi zamontowane zostały cztery rurki PCV stanowiące ładunek. Co ważne taka budowa pozwala na złożenie maszyny i przygotowanie jej do lotu w zaledwie 1,5 minuty. Po rozłożeniu samolot mieści się w pudełku o wymiarach 31x35x9 cm.
„Dragonfly” – drugi przygotowany przez naszych studentów model – waży 8 kilogramów i ma rozpiętość skrzydeł 4 metry. Na zawodach maszyna musiała unieść ładunek o masie 15 kilogramów, a następnie zrzucić go do wyznaczonego celu. To największa tego typu konstrukcja zbudowana przez zespół z PWr w całej historii startów.
Samolot został wykonany z drewna i materiałów kompozytowych, co gwarantuje dużą wytrzymałość przy zmniejszonej masie. Skrzydła montowane są z boku, a to pozwala m.in. na bezproblemowy dostęp do podzespołów zamontowanych w kadłubie. Samolot wyposażony został w dwie ładownie – jedną w górnej części kadłuba przeznaczoną na ładunek statyczny oraz dolną, w której znajdzie się zrzucany ładunek dynamiczny. Przy jego budowie studenci korzystali m.in. z techniki wycinania laserowego oraz druku 3D.
Nad samolotami przez jedenaście miesięcy pracowało 25 osób.
Zespół JetStream startuje w SAE Aero Design od dziesięciu lat, wspierany przez uczelnię i sponsorów, a od 2012 r. także przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Łącznie klub ma już w swoim dorobku dwadzieścia medali.
mic
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »