TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Grad medali dla naszych lotników na zawodach w USA

Data: 09.04.2018 Kategoria: aktualności ogólne, aktywność studencka

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Sześć medali – pięć srebrnych i jeden brązowy – zdobyli studenci Politechniki Wrocławskiej na zawodach konstruktorów lotniczych SAE Aero Design West 2018, które rozegrano w ubiegły weekend na lotnisku Van Nuys koło Los Angeles. W rywalizacji udział wzięło ponad 70 drużyn z całego świata

akl_pwr_na_zawodach_w_usa_4.jpgTurnieje SAE Aero Design są organizowane od 30 lat. Zadaniem uczestników jest samodzielne skonstruowanie bezzałogowych samolotów spełniających wyśrubowane normy regulaminowe. Maszyny mają podnieść jak największy ciężar, a jednocześnie same ważyć jak najmniej. 

Na zawody zespół JetStream z Akademickiego Klubu Lotniczego PWr zabrał dwa modele – „Red Bomber” zgłoszony do kategorii Micro oraz „Dragonfly” rywalizujący w klasie Advanced. Nasi studenci spisali się znakomicie zdobywając w klasie Micro II miejsce w prezentacji technicznej, III miejsce w raporcie technicznym, II miejsce za najcięższych podniesiony ładunek i w sumie II miejsce w klasyfikacji generalnej. W klasie Advanced wywalczyli II miejsce w celności zrzutu ładunku i zajmując również II miejsce w klasyfikacji generalnej. Zostali tym samym najczęściej nagradzaną drużyną całych zawodów.

Samolot „Red Bomber” waży zaledwie 423 gramy, ale może podnieść ciężar nawet do 1,3 kilograma. Ma teleskopowy kadłub i pięciosegmentowe skrzydła, pod którymi zamontowane zostały cztery rurki PCV stanowiące ładunek. Co ważne taka budowa pozwala na złożenie maszyny i przygotowanie jej do lotu w zaledwie 1,5 minuty. Po rozłożeniu samolot mieści się w pudełku o wymiarach 31x35x9 cm.

akl_pwr_na_zawodach_w_usa_1.jpg„Dragonfly” – drugi przygotowany przez naszych studentów model – waży 8 kilogramów i ma rozpiętość skrzydeł 4 metry. Na zawodach maszyna musiała unieść ładunek o masie 15 kilogramów, a następnie zrzucić go do wyznaczonego celu. To największa tego typu konstrukcja zbudowana przez zespół z PWr w całej historii startów.

Samolot został wykonany z drewna i materiałów kompozytowych, co gwarantuje dużą wytrzymałość przy zmniejszonej masie. Skrzydła montowane są z boku, a to pozwala m.in. na bezproblemowy dostęp do podzespołów zamontowanych w kadłubie. Samolot wyposażony został w dwie ładownie – jedną w górnej części kadłuba przeznaczoną na ładunek statyczny oraz dolną, w której znajdzie się zrzucany ładunek dynamiczny. Przy jego budowie studenci korzystali m.in. z techniki wycinania laserowego oraz druku 3D.

Nad samolotami przez jedenaście miesięcy pracowało 25 osób.

Zespół JetStream startuje w SAE Aero Design od dziesięciu lat, wspierany przez uczelnię i sponsorów, a od 2012 r. także przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Łącznie klub ma już w swoim dorobku dwadzieścia medali.

mic

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję