TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Całe studia w jednej apce. Wspólna praca studentów PWr i ASP

Zdjęcie ilustracyjne

Informacje o zajęciach, najważniejszych wydarzeniach i pracownikach – to wszystko można znaleźć w aplikacji mobilnej stworzonej dzięki współpracy studentów Politechniki Wrocławskiej i Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Program jest już dostępny do pobrania.

Pomysł na stworzenie aplikacji przeznaczonej dla studentów pojawił się w związku z obchodami 25. rocznicy utworzenia Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów ASP. Inicjatorami i opiekunami merytorycznymi całego projektu byli dr inż. Krzysztof Waśko, prof. uczelni z Katedry Informatyki i Inżynierii Systemów PWr oraz dr hab. Anna Trojanowska, prodziekan Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów.

– Od kilku lat prowadzę zajęcia na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Jest to wykład wraz z laboratorium „Teoria i praktyka interfejsu”. Równolegle, w ramach umowy pomiędzy Wydziałem Informatyki i Telekomunikacji PWr i Wydziałem Grafiki i Sztuki Mediów ASP, prowadzone są zajęcia interdyscyplinarne, w których jednocześnie biorą udział studenci obu uczelni. Aplikacja to właśnie efekt tych zajęć – mówi prof. Krzysztof Waśko.

Wszystkie informacje w jednym miejscu

Projekt dotyczył opracowania aplikacji mobilnej, która w czasie rzeczywistym informowałaby studentów Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów o bieżących i nadchodzących wydarzeniach na uczelni. Znaleźć można w niej także informacje o wydziale, katedrach, pracowniach i pracownikach, istotnych kontaktach oraz telefonach.

– Ponadto użytkownik posiada dostęp do planu zajęć dla każdego kierunku i roku studiów. Z aplikacją „współpracuje” nowoczesny system zarządzania treścią CMS-Strapi, który pozwala w łatwy sposób modyfikować i zarządzać zawartością aplikacji mobilnej – wyjaśnia prof. Krzysztof Waśko.

Realizacją projektu zajmowały się dwa zespoły – młodzi programiści z Politechniki Wrocławskiej, studiujący na kierunku informatyka na W4: Paulina Jacykowska, Agnieszka Ryl, Marcin Szuster i Bartosz Kulig oraz zespół designerów z Akademii Sztuk Pięknych, studenci IV roku na Wydziale Grafiki i Sztuki Mediów – Katarzyna Jania, Anna Ludwin, Kacper Malaga oraz Magdalena Nowak.

Zdjęcie ilustracyjne

Współpraca inżyniersko-artystyczna

Strukturę aplikacji, jej zawartość oraz pierwsze szkice ekranów przygotował zespół kierowany przez Annę Trojanowską, prodziekan Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów. Na tej podstawie programiści opracowali interaktywne makiety prototypu aplikacji, a w trakcie kolejnych spotkań uzgodniono ostateczną wersję aplikacji.

Od tego momentu prace trwały równolegle – programiści generowali kod, a plastycy dostarczali kolejne multimedialne komponenty aplikacji. W tle powstawał natomiast moduł zarządzania treścią (CMS), który testowano na bieżąco wprowadzając zawartość „startową” aplikacji.

– Największym wyzwaniem w trakcie realizacji projektu była organizacja pracy dwóch grup wywodzących się z diametralnie różnych środowisk – przyszłych artystów oraz przyszłych inżynierów. Wydaje mi się, że udało się wypracować formę komunikacji, która bardzo dobrze sprawdziła się w praktyce – podkreśla prof. Krzysztof Waśko.

Prace nad aplikacją trwały osiem miesięcy. Można ją pobrać zarówno za pośrednictwem platformy App Store na urządzenia z systemem iOS, jak i ze sklepu Google Play na urządzenia z systemem Android.

mic

newsletter

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję