Komisja wybrała pięć uczelnianych kół, które stały się kołami strategicznymi PWr w 2022 r. To organizacje o szczególnych osiągnięciach i dużym potencjale rozwoju, realizujące kluczowe, innowacyjne projekty.
By stać się strategicznym, koło musi wypełnić szczegółowy wniosek z opisem m.in. swoich dotychczasowych osiągnięć i planów na obecny rok, a następnie pomyślnie przejść ocenę formalną i merytoryczną. Na koniec czeka je prezentacja przed członkami komisji oceniającej koła.
W ocenie podmiotów studenckich pod uwagę branych jest wiele czynników – od publikacji, badań i innowacji, nad którymi pracują koła, przez sprawność w pozyskiwaniu środków zewnętrznych, działalność społeczną i na rzecz studentów PWr, organizację i udział w różnych wydarzeniach, nagrody i promocję uczelni, po staranność w przygotowaniu wniosku.
Konkurs koordynuje Dział Studencki PWr.
W tym roku grono kół strategicznych Politechniki Wrocławskiej stworzą:
-
Konstruktorzy mają w tym roku ambitne plany. Zamierzają kontynuować budowę bezzałogowych samolotów na międzynarodowe zawody SAE Aero Design w USA, a także budowę kompozytowego bezzałogowego samolotu udźwigowego na międzynarodowe zawody Air Cargo Challenge. Opracują też wielozadaniowy system latający typu VTOL na zawody Droniada. Będą też organizować XV Akademickie Mistrzostwa Polski na Celność Lądowania i II Akademicką Konferencję Lotniczą „Studenci (nie)Tylko O Lotnictwie”. Ten rok upłynie im także na pracach nad budową elektrycznego bezzałogowego systemu powietrznego do monitorowania środowiska oraz budowie średniogabarytowego powietrznego tunelu aerodynamicznego wraz z instalacją aparatury pomiarowej.
-
Koło – jak co roku – będzie rywalizować o najwyższe miejsca w zawodach Formuły Student. Wyjątkowy będzie natomiast pojazd, nad którym już teraz pracują studenci. Koło po raz pierwszy w swojej historii zamierza zbudować bolid elektryczny – RT12e, z którym chce wystartować w międzynarodowych zawodach w lipcu. To duże wyzwanie dla studentów, którzy do tej pory projektowali i konstruowali bolidy spalinowe. Nowy pojazd ma być też autonomiczny.
-
Studenci będą pracować na nowym modelem swojego Lekkiego Motocykla Elektrycznego (LEM-a) z zamiarem wystartowania w zawodach Motostudent w Hiszpanii oraz nad elektrycznym buggy’m, którego nazwali LEM SSV.
-
Działający w ramach koła PWr Diving Crew zajmie się modernizacją robota podwodnego typu AUV oraz budową nowego robota podwodnego typu ROV. Studenci przeprowadzą badania nad możliwościami modernizacji istniejących rozwiązań i implementacją najnowszych technologii. Skupią się zwłaszcza na ulepszaniu algorytmów sterujących autonomicznym pojazdem BlueNemo. W tym roku zaprezentują też zdalnie sterowany pojazd – LARS, który ma być lżejszy i dużo zwrotniejszy niż autonomiczny BlueNemo.
-
W tym roku członkowie koła zajmą się budową innowacyjnego modułu jezdnego do swojego łazika Scorpio 7 i budową stanowisk testowych modułu badań gleby oraz do testowania różnych typów opon. W planach mają bowiem udział w międzynarodowych zawodach Univeristy Rover Challenge, Canadian International Rover Challenge i European Rover Challenge. W drugiej części roku skupią się już na wstępnych pracach nad kolejnym łazikiem – Scorpio 8.
lucy