TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 16.04.2019 Kategoria: aktualności ogólne, konferencje/seminaria/wykłady
Przedstawiciele rządu, uczelni, firm oraz instytucji związanych z gospodarką wodną spotkali się we wtorek na Politechnice Wrocławskiej, by omówić stopień zaawansowania prac nad rozwojem Odrzańskiej Drogi Wodnej
Wstępne warianty modernizacji Odry do międzynarodowej klasy żeglowności oraz sposoby zagospodarowania terenów po raz pierwszy zostały przedstawione na naszej uczelni w listopadzie 2017 r. Od tamtego czasu wykonanych zostało szereg prac i właśnie o postępach w ich realizacji dyskutowano we wtorek w bud. H-14 Politechniki Wrocławskiej.
- Umożliwienie swobodnej żeglugi po Odrze to strategiczny projekt dla całego naszego kraju, a nie tylko dla Wrocławia, czy Dolnego Śląska - mówił podczas seminarium gospodarz spotkania prof. Cezary Madryas, rektor Politechniki Wrocławskiej. - Dlatego zapraszam, byśmy z uwagą wysłuchali wszystkich dzisiejszych prelegentów.
Dyrektor Departamentu Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Monika Niemiec-Butryn zaprezentowała stan prac nad programami dot. żeglowności dwóch największych rzek w Polsce. Jednocześnie na przyszły rok zapowiedziała powstanie oficjalnego dokumentu pod nazwą „Programy rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej i Drogi Wodnej Rzeki Wisły”. Zaprosiła także do dalszej współpracy w ramach konsultacji prowadzonych z jednostkami samorządu terytorialnego.
O badaniach nad modernizacją skanalizowanego już odcinka Odrzańskiej Drogi Wodnej do klasy żeglowności Va opowiadał prof. Stanisław Kostecki z Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego PWr. Przedstawił on m.in. stan prowadzonych prac nad użeglowieniem Odry oraz wskazał miejsca, w których występuje deficyt głębokości. Zaprezentował także koncepcję przebudowy szlaku Krapkowice-Rogów, która wymaga korekty łuków i wykonania dużego przekopu przez rzekę.
Postępy w trwających przedsięwzięciach oraz perspektywy ich zakończenia omówili także: Dorota Dybkowska-Stefek z Zarządu Portów Morskich Szczecin-Świnioujście, prof. Tadeusz Trziszka, rektor Uniwersytetu Przyrodniczego (omówienie projektu Zielonej Doliny), Bartłomiej Pietruszewski z PGW Wody Polskie, Damian Mucha z ETP SA (realizacja stopnia wodnego Malczyce) oraz Aleksander Matkowski, PGW Wody Polskie (strefa cofki stopnia Malczyce).
Na zakończenie seminarium zaplanowano rejs statkiem między stopniami wodnymi Brzeg Dolny-Malczyce.
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »