TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Studenci stworzyli aplikacje dla galerii i muzeów. Najlepsze projekty API

Data: 27.10.2017 Kategoria: aktywność studencka, konkursy/stypendia

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Aplikacja obsługująca wystawy muzealne i multimedialny przewodnik po wrocławskich galeriach sztuki zwyciężyły w konkursie zespołowych projektów studenckich na Wydziale Informatyki i Zarządzania

gala_api2017_09a.jpgZwycięzców wybrano podczas jubileuszowej Gali Areny Projektów Informatycznych (API), która obyła się w budynku H-14 Politechniki Wrocławskiej. Do ścisłego finału zakwalifikowało się sześć projektów, które powstały podczas semestralnych zajęć w ubiegłym roku akademickim.

- Finał konkursu na najlepszą aplikację ma wyjątkowo uroczysty charakter. Dziś świętujemy 30-lecie zespołowych projektów studenckich, ale mam nadzieję, że będzie to nasze coroczne święto wydziałowe – mówił prof. Zygmunt Mazur, dziekan W8. Podkreślił, że finałowe projekty są na bardzo wysokim poziomie i każdy z nich nadaje się do udostępnienia użytkownikom praktycznie od razu.

Walka na kopie i nauka języka

W końcowej rozgrywce walczyły: gra komputerowa „Konne pojedynki na kopie” rozgrywająca się w wirtualnej rzeczywistości (opracowana przez zespół w składzie Daniel Kończyk, Krzysztof Heldt, Kacper Kowalczuk i Marek Derkowski), narzędzie do automatyzacji transakcji kupna-sprzedaży gier online (wykonana przez Łukasza Cupka i Jędrzeja Maluszczaka), mobilny agent wbudowany z funkcją generowania podsumowań lingwistycznych (zespół: Weronika Wolska, Grzegorz Kostkowski, Mateusz Gawłowski, Jarema Radom), a także przyjazny dla uczniów system wspomagający naukę języków obcych (zaprojektowany przez Annę Hnatkowską, Mateusza Łopusińskiego, Mateusza Pachelca i Dawida Piechaczka).

Dwa projekty związane były ze sztuką i życiem artystycznym Wrocławia: mobilny przewodnik po galeriach sztuki – wykonali go studenci Kamil Dziadek, Jakub Michałowski, Bartłomiej Osmałek, Mateusz Sikora, a także aplikacja obsługująca wystawy muzealne z wykorzystaniem mikronadajników (Dariusz Dzikon, Paweł Janowski, Jakub Pacyk, Oleksandr Yeroshkin). I to właśnie te projekty zdobyły ex aequo pierwsze miejsce.

Więcej niż galeria

gala_api2017_04.jpgAplikacje studentów oceniali przedstawiciele firm współpracujących z wydziałem, czyli Credit Suisse, Capgemini, BZWBK, InsERT, Dozamel, Volvo oraz T-Bull. – Brałem pod uwagę takie kryteria, jak potencjał biznesowy przedsięwzięcia, jego wykonanie i plany rozwojowe – przyznał Damian Fiałkowski, prezes T-Bull, który jest absolwentem W8. –  Nie interesują mnie pomysły typowo naukowe, ale te bardziej użytkowe – dodał.

Możliwości aplikacji „Guide Me” przeznaczonej dla muzeów prezentował Oleksandr Yeroshkin. – Proponujemy innowacyjne podejście do zwiedzania wystaw, nasz projekt pozwala na poszerzenie wiadomości o prezentowanych eksponatach. Najeżdżamy telefonem na obiekt, a w aplikacji wyświetlają się dodatkowe informacje w postaci plików dźwiękowych, filmów czy zdjęć – wyjaśniał student. Dodał, że program współpracuje z różnego typu urządzeniami mobilnymi i jest bardzo prosty w obsłudze.

Z kolei autorzy przewodnika po wrocławskich galeriach sztuki zachwalali swój projekt jako stale aktualizowaną i dokładną wyszukiwarkę. - To propozycja dla tych, którzy szukają pomysłów na bardziej kulturalne spędzanie wolnego czasu – opowiadał Kamil Dziadek. – A pomysł zrodził się, gdy sami któregoś dnia chcieliśmy wybrać się do którejś wrocławskiej galerii i nie mogliśmy nic znaleźć. Stwierdziliśmy, że Wrocław ciągle rozwija się od strony kulturalnej, a brakuje porządnej aplikacji, która zbierałaby wszystkie wystawy czy wydarzenia artystyczne – dodał.  Ich przewodnik to nie tylko szybki dostęp do danych typu co? gdzie? kiedy?, ale też ceny biletów, pliki multimedialne czy możliwość wyszukania wydarzeń powiązanych.

Drugie miejsce zajął zespół, którzy stworzył rycerską grę w wirtualnej rzeczywistości. – Chcieliśmy dać użytkownikowi możliwość wcielenia się w rolę rycerza na koniu. To gra casualowa, czyli czysto rekreacyjna, dla tych, którzy lubią mierzyć się z innymi. Przy jej tworzeniu wykorzystaliśmy całkiem nową dla nas technologię wirtualnej rzeczywistości – mówił Kacper Kowalczuk. Studenci zamierzają wydać grę na jednej z platform internetowych.

Jedyne takie zajęcia

gala_api2017_01.jpgZespołowy projekt inżynierski to rodzaj ćwiczeń, podczas których studenci sami dobierają się w maksymalnie 4-osobowe zespoły i wybierają temat pracy. - To chyba jedyne zajęcia, na których nie trzeba specjalnie zachęcać studentów do pracy, angażują się sami z siebie, a prowadzący pomagają tylko do strony merytorycznej – stwierdził prof. Kazimierz Choroś, prodziekan ds. ogólnych na Wydziale Informatyki i Zarządzania PWr.

Zwycięskie zespoły otrzymały nagrody rzeczowe m.in. tablety, czytniki e-booków i aparaty cyfrowe. Więcej o projektach można poczytać na stronie wydziału.

ISZ

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję