TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Przedmioty ścisłe fundamentem dalszej nauki

Data: 06.11.2015 Kategoria: życie uczelni

 
Ponad 300 nauczycieli, dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych, wykładowców szkół wyższych i przedstawicieli Dolnośląskiego Kuratorium Oświaty wzięło udział w konferencji „Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach”. W piątek odbyła się na Politechnice Wrocławskiej

Spotkanie, które odbyło się już po raz dwunasty, jest jedynym w Polsce tego typu wydarzeniem, które gromadzi tak szerokie grono osób związanych z edukacją. W tym roku poświęcone było m.in. metodom nauki przedmiotów ścisłych w szkołach, wynikom tegorocznych matur i różnym rodzajom kształcenia akademickiego.
– Dla uczelni technicznych, ale też takich, które mają wydziały związane z naukami ścisłymi, nauczanie matematyki, fizyki czy chemii w szkołach jest czymś szczególnym – podkreślał prof. Tadeusz Więckowski, rektor Politechniki Wrocławskiej. - To fundament, na którym budujemy wiedzę naszych przyszłych absolwentów. Dobrze, by był on mocny, dlatego doceniamy wagę tych przedmiotów i konieczność dobrego ich nauczania.
 
Rektor zaznaczył także, że po utworzeniu trzech nowych wydziałów w Wałbrzychu, Jeleniej Górze i Legnicy, Politechnika stała się uczelnią regionalną, dlatego konieczna jest współpraca ze szkołami z całego regionu.

– Stojące przed nami wyzwania są ogromne. Inżynierowie od dawna wiedzą, że potrzebna jest im także wiedza humanistyczna. Teraz chcemy, żeby humaniści zrozumieli, że im z kolei potrzebna jest wiedza techniczna – dodał rektor.

W trakcie spotkania omawiane były m.in. kwestie związane z rozwojem edukacji w Polsce. Prof. Zbigniew Marciniak, przewodniczący Zespołu Bolońskiego KRASP przyznał, że obecnie wokół tego tematu jest wiele zamieszania, a o polskiej szkole można przeczytać sporo niepokojących uwag i komentarzy.

– Nie do końca pokrywają się one z moją wiedzą w tej materii. Uważam, że dzisiejsza młodzież jest znacznie lepiej wykształcona niż młodzież z mojego pokolenia. Młodzi ludzie wiedzą więcej i jest to efekt pracy nauczycieli, a także ogromnego sukcesu, jakim jest zaszczepienie chęci uczenia się. Efekty widać, a polska szkoła może być dumna ze swoich osiągnięć i nie dajmy się ogłupić, że młodzi ludzie są coraz gorsi i nie chcą się uczyć – podkreślił prof. Marciniak.
W ramach konferencji odbyły się także warsztaty poświęcone wybranym zagadnieniom z zakresu matematyki, fizyki, informatyki i chemii. Omawiano na nich m.in. kwestie związane z egzaminami maturalnymi, ale można było także zapoznać  się  z  projektami realizowanymi na naszej uczelni przez studentów i doktorantów.

Konferencja została objęta honorowym patronatem przez prof.  Lenę  Kolarską-Bobińską, minister nauki i szkolnictwa wyższego, Joannę  Kluzik-Rostkowską, minister  edukacji  narodowej, Cezarego Przybylskiego, marszałka województwa dolnośląskiego i Fundację Edukacyjną „Perspektywy”.

Michał Ciepielski

 

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję