TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

FOSA nagrodzona za kampanię dla wrocławskiego schroniska dla zwierząt

Data: 04.07.2017 Kategoria: aktywność studencka

Akcja „Chodź, pójdziemy do ciebie” została wybrana najlepszą Lokalną Kampanią Społeczną Roku 2016. W krótkim materiale wideo wyświetlanym we wrocławskich autobusach i tramwajach zachęcano do adopcji starszych psów ze schroniska. Film stworzyli członkowie Akademickiego Klubu Realizatorów Filmowych FOSA

Krótki film z najstarszymi mieszkańcami wrocławskiego schroniska dla bezdomnych zwierząt mogliśmy oglądać w pojazdach MPK na początku 2016 r. Materiał wzbudził duże zainteresowanie, powodując wzruszenie wielu pasażerów. Trafił także do internetu (m.in. do serwisów Youtube, Facebook i Wykop.pl), gdzie szybko stał się wiralem i zebrał tysiące pozytywnych recenzji, a wrocławskie i ogólnopolskie media zaczęły go pokazywać swoim widzom i czytelnikom. Twórcy kampanii szacują, że tylko wyświetlany w autobusach i tramwajach materiał mogło obejrzeć  nawet 200 tys. osób każdego dnia (emitowano go tam przez miesiąc).

fosa_schronisko2.jpgNad przygotowaniem filmu pracowali Adrian Janisio i Maciej Cichosz z Akademickiego Klubu Realizatorów Filmowych działającego na Politechnice Wrocławskiej, Kamil Kuć (freelancer) i Aleksandra Cukier zajmująca się public relations Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt we Wrocławiu. W pracach nad kampanią pomogła także firma MANIFIESTAfilm oraz zaangażowane było MPK Wrocław.

Autorzy wideo podkreślają, że sukces akcji to kwestia pomysłu na kreację. „Ludzie, którzy nie mogą sami znaleźć swoich drugich połówek, korzystają z pomocy portali randkowych. Nasze psy też nie mogły same znaleźć partnerów! Pomyśleliśmy, że narracja z ogłoszeń matrymonialnych w pozytywny sposób przekaże ideę akcji i pozwoli nam przedstawić sylwetki kandydatów do adopcji” – tłumaczą.

Dlatego ośmioletni Czako, czteroletni Krecik, trzynastoletni Ashmin i inni psi bohaterowie filmu nie tylko przedstawiają się nam, ale i zaczynają z nami flirtować, proponując spacer, wspólny posiłek i wyskok na miasto, a na końcu pytając: „może pójdziemy do ciebie?”.

fosa_schronisko3.jpgCzłonkowie FOSA pracowali w ramach wolontariatu, a MPK za darmo zapewniło nośniki. Dlatego budżet kampanii wyniósł 0 zł. 

O przygotowaniu filmu i innych materiałów dla wrocławskiego schroniska można przeczytać tutaj.

Konkurs Kampania Społeczna Roku 2016 zorganizowały portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej. Tegoroczna edycja była już dziewiątą. Zgłoszono do niej 70 kampanii z całej Polski, które oceniano w 12 kategoriach. W konkursie formalnie jako inicjator kampanii "Chodź, pójdziemy do ciebie" wystąpiło Towarzystwo Opieki Nad Zwierzętami w Polsce Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt we Wrocławiu.

AKRF FOSA działa jako agenda kultury Politechniki Wrocławskiej. Od 1978 r. zrzesza studentów i absolwentów, którzy wspólnie uczą się tworzenia filmów fabularnych i dokumentalnych, pisania scenariuszy, reżyserii, języka filmu i pokazywania emocji na ekranie. Dla wielu klubowiczów to szansa zdobycia doświadczenia przed szkołą filmową. 

lucy

Galeria zdjęć

Politechnika Wrocławska © 2017

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. 

Akceptuję